Řetězec v zásadě rozhodnutí komise přijal a neprotestuje proti němu.
Komise uvedla, že Carrefour loni ušetřil asi 1,7 miliardy wonů na objednávkách, protože nutil své dodavatele k uzavírání nevýhodných smluv.
Dodavatelé pak byli nuceni Carrefouru dlouhodobě poskytovat výrazné slevy, zjistila komise.
"Tento krok činíme k nápravě nespravedlivých postupů, které vůči svým dodavatelům uplatňují velkoobchodní firmy i maloobchodní řetězce," stojí ve zprávě komise. Regulátor také oznámil, že Carrefouru nařídil skoncovat také s dalšími praktikami, které považuje za špatné.
Ostatní to dělají taky, zaplatíme jen my
Jde především o refundaci u neprodaného zboží a oddalování podpisů nových smluv. Mluvčí Carrefouru řekl, že nákup zboží za snížené ceny se stal rozšířenou praxí u všech podobných prodejců.
"Je tedy nešťastné, že se komise zaměřila pouze na Carrefour," řekl mluvčí řetězce Jason Kim. "Její rozhodnutí ale respektujeme a pokutu zaplatíme," dodal.
Carrefour je čtvrtým největším diskontním řetězcem v Jižní Koreji. Podnik nedávno opustil Českou republiku a některé další země, kde se mu nevedlo.
Jeho prodejny získalo britské Tesco. Carrefour naopak převzal prodejny Teska v těch zemích, kde Tesco nevykazovalo takové výsledky, jaké očekávalo.