Koridor Břeclav - Hodonín dokončen před termínem

Tři a půl měsíce před termínem dojednaným ve smlouvě o dílo se podaří zhotovitelům části II. železničního koridoru předat do zkušebního provozu úsek trati mezi Břeclaví a Hodonínem. Firmy Železniční stavitelství Brno a pražské Stavby silnic a železnich předají opravenou a modernizovanou část koridoru spojujícího rakouskou a polskou hranici do zkušebního provozu 15. listopadu. Práce na tomto úseku byly zahájeny v únoru loňského roku a celková hodnota stavebních prací dosahuje zhruba 2,89 miliardy korun.

II. železniční koridor se má stát důležitou dopravní spojnicí mezi severem a jihem Evropy. Spojuje státní hranici s Rakouskem - Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné a státní hranici s Polskem.

Ekonomický přínos pro České dráhy má spočívat především v příjmech z tranzitní dopravy. Vlaky na modernizované trati mohou jezdit rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Vyšší rychlost s sebou přinesla celou řadu stavebních úprav včetně vybudovaní nového zabezpečovacího zařízení a nového trakčního vedení. Ve svém výsledku se prakticky jedná o novou trať v místě stávající.

Traťový úsek Břeclav – Hodonín je téměř 20 kilometrů dlouhý. V rámci stavby bylo rekonstruováno celkem 8 železničních mostů, z toho u čtyř mostů došlo k úplné přestavbě včetně nových mostovek.

V rámci stavby došlo také ke zrušení dvou úrovňových přejezdů v Hodoníně a vybudování dvou železobetonových mostů společnou investicí ČD a města Hodonín. Zrušen a nahrazen podjezdem byl také železniční přejezd v Lužicích.

Pro zajištění snížení hlukového zatížení okolí trati byly vybudovány protihlukové stěny a protihluková opatření v celkové hodnotě cca 45 milionů Kč