II. železniční koridor se má stát důležitou dopravní spojnicí mezi severem a jihem Evropy. Spojuje státní hranici s Rakouskem - Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné a státní hranici s Polskem.
Ekonomický přínos pro České dráhy má spočívat především v příjmech z tranzitní dopravy. Vlaky na modernizované trati mohou jezdit rychlostí 160 kilometrů v hodině.
Vyšší rychlost s sebou přinesla celou řadu stavebních úprav včetně vybudovaní nového zabezpečovacího zařízení a nového trakčního vedení. Ve svém výsledku se prakticky jedná o novou trať v místě stávající.
Traťový úsek Břeclav – Hodonín je téměř 20 kilometrů dlouhý. V rámci stavby bylo rekonstruováno celkem 8 železničních mostů, z toho u čtyř mostů došlo k úplné přestavbě včetně nových mostovek.
V rámci stavby došlo také ke zrušení dvou úrovňových přejezdů v Hodoníně a vybudování dvou železobetonových mostů společnou investicí ČD a města Hodonín. Zrušen a nahrazen podjezdem byl také železniční přejezd v Lužicích.
Pro zajištění snížení hlukového zatížení okolí trati byly vybudovány protihlukové stěny a protihluková opatření v celkové hodnotě cca 45 milionů Kč