Tehdy ji místní organizace ČSSD v Kladně písemně vyzvala, aby odstoupila. "S ohledem na nejvyšší funkci Vašeho manžela v resortu dopravy ale může Vaše funkce vyvolávat nežádoucí střet zájmů," napsali kladenští sociální demokraté.
Kořínková už předtím uvedla, že pokud by měla volit mezi odchodem z místa inspektorky, či ČSSD, opustila by spíše stranu. Navíc se bránila, že ji nejmenoval ministr, ale předseda správní rady ČD, což byl ministrův náměstek.
"Tohle už bylo i na naše lidi trochu moc. Tady už nestačí říkat, že Kořínková je odborník. Tady už všichni vidí, že se děje to, co jsme sami kritizovali na Klausově vládě," přiznal jeden z členů tehdejšího vedení ČSSD, který si nepřál být jmenován.
Právě mnohaleté zkušenosti Kořínkové v oboru dopravy jí sloužily jako nejdůraznější obhajoba postu. V poslední době to byla naopak generální inspektorka, která varovně zdvihla prst proti premiérovi.
Upozornila totiž Miloše Zemana na nepřijatelné působení jeho poradců na Českých drahách při zadávání veřejných zakázek pro stavby na železničních koridorech.
Především železniční odbory jí vytýkaly, že z deseti případů, které na Českých drahách vyšetřovala mezivládní komise pro akci čisté ruce, se k soudu nedostal jediný z nich.
Kořínková k rozhodnutí správní rady uvedla, že rada jí neobvinila ani neprokázala žádné pochybení a bude proto kandidovat i ve výběrovém řízení na nového generálního inspektora, které má být zahájeno do konce roku.
Jedinou výjimkou, které si je Kořínková vědoma, je vyšetřování nehody u Velimy. Inspektorka oznámila, že k tomuto případu se vyjádří nezávislí odborníci, jejichž studie bude předložena správní radě.