U velkospotřebitelského balení tak může učinit v případě, že nakupuje maso na základě smlouvy o exkluzivitě u Kosteleckých uzenin.
Každou část masa, která by mohla být prodávána nebalená, společnost označí razítkem "Vyšetřeno" a CZ 100, které je její značkou.
Opatření, kterým Kostelecké uzeniny reagují na pokles spotřeby hovězího v důsledku strachu z nemoci šílených krav, se zatím nepromítne do růstu cen produkce.
Při ceně 1600 korun za jeden test by přitom konečným dopadem na spotřebitele bylo zdražení v průměru o šest korun na kilogram masa. Společnost zatím ponese výdaje na testování, vyčíslené na několik desítek milionů korun, zvýšením vlastních nákladů, uvedla ředitelka marketingu Vlaďka Pivoňková.
Kostelecké uzeniny vykázaly v loňském roce obrat zhruba 3,5 miliardy korun, přičemž zpracovaly 34 tisíc tun drůbežího masa, 19 tisíc tun vepřového a 3 tisíce tun hovězího.