Automobilka, pod kterou spadá i Škoda Auto, loni celosvětově prodala 8,3 milionu vozů svých deseti značek a čeká, že i letos by mohly být prodeje rekordní. Firma loni vydělala 15,8 miliardy eur čistého a zdvojnásobila tak předloňský výsledek.
Volkswagen se chce do roku 2018 stát největší automobilkou světa. "Stále platí náš cíl postavit se do čela světového autoprůmyslu," řekl Winterkorn v prohlášení k loňským výsledkům, za které ho firma bohatě odměnila. Nejvyššímu šéfovi německého koncernu za dvanáct loňských měsíců na účtě přistálo 17,46 milionu eur. To je zhruba 429 milionů korun. Předloni dostal 9,33 milionu eur.
Společnost významně posílila na rozvíjejících se trzích, jako je Indie, Čína nebo v zemích Latinské Ameriky. V Evropě, Číně a Jižní Americe už Volkswagen drží opratě největšího prodejce aut. V USA, kde se v poslední době významně zlepšuje stav ekonomiky, německá automobilka rostla o 42 procent.
Obzvlášť dobrý rok měla značka Audi. Ta je s provozním ziskem 5,3 miliardy eur nejziskovější divizí automobilky. Škoda je po Volkswagenu a Audi třetí nejprodávanější značkou.
Akcionáři se mohou těšit na vyšší dividendu
Letos chce koncern rozšířit v rámci skupiny trend, kdy se používají pro různé značky vozů stejné součástky. Výrazně by se tak zlevnila výroba malých a středně velkých vozů. Firma odhaduje, že sdílení součástek v rámci značek, včetně luxusní divize Audi a české Škody, postupně sníží provozní náklady o pětinu a čas na montáž o 30 procent.
Z rekordních výsledků by měli profitovat i akcionáři. Správní a dozorčí rada navrhne zvýšení dividendy. U běžných akcií má dividenda stoupnout na tři eura z 2,20 eura a u prioritních akcií na 3,06 z 2,26 eura. Volkswagen potvrdil, že má nadále úmysl převzít výrobce sporťáků Porsche, který se na začátku krize sám neúspěšně pokoušel ovládnout Volkswagen a při tom se nebezpečně zadlužil.