Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Královský sen stojí sedm milionů liber

  13:38aktualizováno  13:38
Všichni úspěšní milovníci luxusních veteránů mají jedinečnou příležitost. Londýnská aukční síň Bonhams and Brooks zahájila příjem nabídek na koupi královského vozu Bugatti 41 Royale Kellner z roku 1931. Paradoxně jej žádný král nikdy nevlastnil. Asi žádnému monarchovi nikdy nepřebývalo sedm milionů liber.

Právě taková je minimální cena, za kterou bude auto vydraženo. O tom, kolik přihodí, mohou multimilionáři přemýšlet půl roku. Chcete-li se taky přidat, připravte si alespoň 400 milionů korun.

Už dnes je totiž tahle bugatka nejcennějším autem, které kdy bylo vydraženo. V roce si ji na aukci síně Sotheby's v Royal Albert Hall v Londýně získal švédský milionář Hans Thulin, který zaplatil pět a půl milionu liber, což je dnešních 300 milionů.

Legendární Ettore Bugatti vyrobil ve francouzském Molsheimu těchto aut v letech 1928 až 1933 pouze šest, některé prameny uvádějí dokonce osm kusů. Dva z nich vlastnil on sám a po válce je v roce rodina 1950 prodala Američanovi Briggsovi Cunninghamovi. Pouze na jediném podvozku ale stojí karoserie od pařížského karosáře Kellnera.

Podle internetové stránky motorbase.com i v takto malé řadě figurovaly tři typy karoserie - čtyřmístná limuzína, dvoumístné kupé a dvoumístný kabriolet.

Auto, které dnes opečovává anonymní majitel, bude už po druhé dražit stejný muž - Robert Brooks. Poprvé ho přisoudil vítězi aukce ještě coby zaměstnanec síně Royal Albert Hall. Teď už šéfuje konkurenci. 

O výjimečnosti automobilu svědčí také fakt, že v době jeho příchodu na trh byla cena podvozku a motoru bugatky skoro dvakrát vyšší než suma potřebná k získání dalšího nejluxusnějšího vozu.

Za své peníze si ale sběratelé užívají pořádný kus auta. Soška slona na kapotě zakrývající téměř třináctilitrový osmiválcový motor sahá dospělému člověku po ramena. Přestože auto váží více než tři tuny, dokáže uhánět po silnici 160kilometrovou rychlostí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

Po kauze společnosti Včelpo s ukrajinským medem, nakupuje čím dál víc zákazníků...
Veterináři pozastavili činnost Včelpu, který prodával med s antibiotiky

Jihomoravští veterináři nepravomocně pozastavili činnost společnosti Včelpo, kterou vlastní Český svaz včelařů. Firma se proti rozhodnutí odvolala, případ...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pojišťovny vypsaly tendr na vakcíny. Úspěch má na dosah jen Avenier

Ročně píchnou lékaři dětem v rámci povinného očkování více než 1,3 milionu vakcín. Zdravotní pojišťovny za to zaplatí asi 660 milionů korun. Pojišťovny nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.