Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Boj o nejmenší diváky se vyplácí. Bratři v triku chystají vlastní kanál

  18:21
Stále více firem se zabývá tím, jak upoutat pozornost nejmenších potenciálních "zákazníků". Zajímají se o ně hlavně výrobci hraček či potravin. Využívají k tomu mimo jiné dětské televizní kanály, kterých na trhu brzy přibude. Do boje o inzerenty se brzy pustí také slavná česká značka – studio Bratři v triku.

Mach a Šebestová | foto: Pressdata

Jen za reklamu na hračky a hry vydaly firmy v loňském roce podle výzkumné společnosti Admosphere přes 470 milionů korun. To však podle oficiálních ceníků, které nezohledňují případné slevy.

Odhadem další stovky milionů však firmy utratily za reklamu na potraviny určené pro nejmenší, které často lákají na přiložené hračky, nálepky a nejrůznější soutěže. Právě těch v posledních měsících podle marketingových odborníků na trhu přibylo.

Největší hity Krátkého filmu

  • Mach a Šebestová
  • Štaflík a Špagetka
  • Říkání o víle Amálce
  • Bob a Bobek
  • Maxipes Fík
  • Kocour Mikeš
  • Pojďte pane, budeme si hrát

To vše tvoří velmi přitažlivý balík reklamních výdajů, na který si chtějí televize sáhnout. A šanci cítí zejména drobné tematické stanice, které mohou firmám nabídnout jasně vyprofilované publikum.

"Dětské tematické kanály jsou ideálním místem pro zadavatele reklamy, kde mohou zasáhnout mladou cílovou skupinu. Pro ni jsou tyto programy přirozeným a blízkým prostředím, kde sledují své oblíbené," vysvětluje Erika Luzsicza, šéfka společnosti Axocom, která zastupuje pro český a slovenský trh krom jiných dětský kanál Nickelodeon junior.

To potvrzuje i Petr Majerik, šéf mediálního zastupitelství At Media, které zastupuje Disney Channel, Minimax a CS Mini.

"Hlavní důraz tento typ zadavatelů pochopitelně klade na předvánoční období. Postupně sílí i zájem o specifické části roku, jako jsou Den dětí, Velikonoce, návrat do školy a další. Pozorujeme i vyšší poptávku po webech dětských stanic nebo po sponzoringu," popisuje aktuální dění Majerik.

Nastupují Bratři v triku

Do boje o inzerenty cílící na děti se brzy pustí také slavná česká značka – studio Bratři v triku. Ambiciózní projekt s obřím archivem animovaných filmů a seriálů podle informací MF DNES spustí podnikatel Richard Benýšek, mimo jiné spolumajitel hokejové Slavie, začátkem příštího roku.

Do boje se zahraničními konkurenty bude moci nasadit takové animované legendy, jako jsou série Potkali se u Kolína, Mach a Šebestová, Kocour Mikeš, Říkání o víle Amálce, Maxipes Fík či pohádky O loupežníku Rumcajsovi.

Právě Benýškovi patří společnost Krátký film Praha, pod kterou tradiční studio s třemi chlapečky ve znaku patří. Sám Benýšek to zatím komentovat nechce. Jeho plány ovšem naznačuje kromě jiného přejmenování jisté společnosti na Bratři v triku, k čemuž došlo 18. března.

Grafika - tržby Krátkého filmu. Jaké TV stanice sledují děti.

V současnosti Krátký film Praha prodává práva na pořady třeba České televizi či CS Mini. Ty se však podle všeho o tradiční večerníčky a pořady bát nemusí, stáhnout veškerý obsah jen do svého vysílání by pro Benýška nemuselo být výhodné. Dnes má firma z prodeje práv mnohamilionové tržby.

Navíc podle informací MF DNES půjde o vysílání prostřednictvím placených kabelových televizí, kde se pochopitelně sledovanost pohybuje níže než v případě plošného pozemního vysílání.

Logo Bratři v triku

Vysílání by mělo být přes den čistě pro děti, ale ve večerních hodinách šéfové nové stanice údajně zařadí naučné dokumenty o vědě a přírodě.

Zástupci současných dětských kanálů v nástup nové konkurence příliš nevěří. "Pokud by na trh chtěla vstoupit úplně nová stanice, bylo by to poměrně komplikované a finančně náročné," spíše pochybuje Majerik, šéf společnost At Media.

"Vytvořit funkční projekt tematického kanálu pro děti a mládež, je jednou z nejtěžších a nejnákladnějších disciplín v mediálním prostředí. Nikdy však neříkejme nikdy, a tudíž samozřejmě nevylučuji, že na náš mediální trh nemůže vstoupit další kanál," myslí si také Erika Luzsicza z televizní společnosti Axocom.

Autor:

Pražské letiště zkracuje dobu parkování zdarma na 10 minut

  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren

5. května 2024

Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...

Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu

5. května 2024

Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží

4. května 2024

Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....