Mach a Šebestová

Mach a Šebestová | foto: Pressdata

Boj o nejmenší diváky se vyplácí. Bratři v triku chystají vlastní kanál

  • 22
Stále více firem se zabývá tím, jak upoutat pozornost nejmenších potenciálních "zákazníků". Zajímají se o ně hlavně výrobci hraček či potravin. Využívají k tomu mimo jiné dětské televizní kanály, kterých na trhu brzy přibude. Do boje o inzerenty se brzy pustí také slavná česká značka – studio Bratři v triku.

Jen za reklamu na hračky a hry vydaly firmy v loňském roce podle výzkumné společnosti Admosphere přes 470 milionů korun. To však podle oficiálních ceníků, které nezohledňují případné slevy.

Odhadem další stovky milionů však firmy utratily za reklamu na potraviny určené pro nejmenší, které často lákají na přiložené hračky, nálepky a nejrůznější soutěže. Právě těch v posledních měsících podle marketingových odborníků na trhu přibylo.

Největší hity Krátkého filmu

  • Mach a Šebestová
  • Štaflík a Špagetka
  • Říkání o víle Amálce
  • Bob a Bobek
  • Maxipes Fík
  • Kocour Mikeš
  • Pojďte pane, budeme si hrát

To vše tvoří velmi přitažlivý balík reklamních výdajů, na který si chtějí televize sáhnout. A šanci cítí zejména drobné tematické stanice, které mohou firmám nabídnout jasně vyprofilované publikum.

"Dětské tematické kanály jsou ideálním místem pro zadavatele reklamy, kde mohou zasáhnout mladou cílovou skupinu. Pro ni jsou tyto programy přirozeným a blízkým prostředím, kde sledují své oblíbené," vysvětluje Erika Luzsicza, šéfka společnosti Axocom, která zastupuje pro český a slovenský trh krom jiných dětský kanál Nickelodeon junior.

To potvrzuje i Petr Majerik, šéf mediálního zastupitelství At Media, které zastupuje Disney Channel, Minimax a CS Mini.

"Hlavní důraz tento typ zadavatelů pochopitelně klade na předvánoční období. Postupně sílí i zájem o specifické části roku, jako jsou Den dětí, Velikonoce, návrat do školy a další. Pozorujeme i vyšší poptávku po webech dětských stanic nebo po sponzoringu," popisuje aktuální dění Majerik.

Nastupují Bratři v triku

Do boje o inzerenty cílící na děti se brzy pustí také slavná česká značka – studio Bratři v triku. Ambiciózní projekt s obřím archivem animovaných filmů a seriálů podle informací MF DNES spustí podnikatel Richard Benýšek, mimo jiné spolumajitel hokejové Slavie, začátkem příštího roku.

Do boje se zahraničními konkurenty bude moci nasadit takové animované legendy, jako jsou série Potkali se u Kolína, Mach a Šebestová, Kocour Mikeš, Říkání o víle Amálce, Maxipes Fík či pohádky O loupežníku Rumcajsovi.

Právě Benýškovi patří společnost Krátký film Praha, pod kterou tradiční studio s třemi chlapečky ve znaku patří. Sám Benýšek to zatím komentovat nechce. Jeho plány ovšem naznačuje kromě jiného přejmenování jisté společnosti na Bratři v triku, k čemuž došlo 18. března.

Grafika - tržby Krátkého filmu. Jaké TV stanice sledují děti.

V současnosti Krátký film Praha prodává práva na pořady třeba České televizi či CS Mini. Ty se však podle všeho o tradiční večerníčky a pořady bát nemusí, stáhnout veškerý obsah jen do svého vysílání by pro Benýška nemuselo být výhodné. Dnes má firma z prodeje práv mnohamilionové tržby.

Navíc podle informací MF DNES půjde o vysílání prostřednictvím placených kabelových televizí, kde se pochopitelně sledovanost pohybuje níže než v případě plošného pozemního vysílání.

Logo Bratři v triku

Vysílání by mělo být přes den čistě pro děti, ale ve večerních hodinách šéfové nové stanice údajně zařadí naučné dokumenty o vědě a přírodě.

Zástupci současných dětských kanálů v nástup nové konkurence příliš nevěří. "Pokud by na trh chtěla vstoupit úplně nová stanice, bylo by to poměrně komplikované a finančně náročné," spíše pochybuje Majerik, šéf společnost At Media.

"Vytvořit funkční projekt tematického kanálu pro děti a mládež, je jednou z nejtěžších a nejnákladnějších disciplín v mediálním prostředí. Nikdy však neříkejme nikdy, a tudíž samozřejmě nevylučuji, že na náš mediální trh nemůže vstoupit další kanál," myslí si také Erika Luzsicza z televizní společnosti Axocom.