Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Krémy proti celulitidě bez pravidelné masáže neúčinkují

aktualizováno 
Navzdory nejnovějším zprávám o tom, že hubenost již není v módě,diktát štíhlé linie stále neustupuje. Posedlost štíhlostí není zlatým dolem jen pro vydavatele ženských časopisů s různými recepty na diety,ale především pro firmy podnikající v takzvaném "fat business" - výrobce,supermarkety,ale bohužel i lékárníky a lékaře. Sliby výrobců krémů na hubnutí jsou pro ženy toužící po štíhlosti více než lákavé, podle nich budou mít tělo více hubené, hladké, pevné a mladé bez celulitidy.
Nebudou, pokud se spolehnou jen na účinek některého ze speciálních krémů. Dokazují to výsledky testu francouzského spotřebitelského časopisu 60 millions de consommateurs.

Z celkem deseti gelů, krémů a tekutých přípravků nezpůsobil zhubnutí na jakékoliv partii těla ani jeden. Šest z nich v cenách od necelé pětisetkoruny,ale i více než třikrát dražší nabízejí také tuzemské obchody. Mezi testovanými přípravky byly pouze ty, které působí na pokožku jen povrchově.

Tedy nikoli výrobky označené jako léky, u nichž by mohli výrobci předstírat, že působí v hloubce, pod kůží. Každý z nich vyzkoušela skupina dvou set žen ve věku od 18 do 50 let. Pro srovnání dvacet dalších dobrovolnic testovalo placebo krém, aniž samozřejmě věděly, že jde o obyčejný tělový přípravek.

Během testu si ženy mazaly krém pouze na jedno stehno, aby bylo možné výsledky porovnat s druhou nohou. Na začátku a na konci dvacetiosmidenního testu byl každé dobrovolnici změřen obvod stehna a lékař ohodnotil stav kůže za použití stupnice 0 (hladká kůže) až 3 (efekt "pomeranče" je velmi zřetelný).

Podle změřených výsledků vypadají hubnoucí krémy jako účinné, neboť mezi obvodem ošetřeného a neošetřeného stehna byl znatelný rozdíl. V průměru 0,7 centimetru, ale u žen, jejichž kůže krémy dobře přijímá, to mohou být až dva centimetry. Tuto skutečnost však poněkud zastiňují výsledky dosažené s obyčejným tělovým krémem, které jsou naprosto stejné.

Navíc bez pravidelné masáže ani při používání některého ze dvou nejlepších testovaných krémů - Vichy GlucoBlock nebo Body Light od Diora - žádné centimetry nemizí. Aby dobrovolnice během testu dosáhly ztráty alespoň několika milimetrů či centimetrů, masírovaly se dvakrát denně. Jakmile masáž přestaly provádět, celulitida i centimetry se okamžitě vracely zpátky.

Celulitidu mívají i štíhlé ženy
Termínem celulitida se označují neestetické hrbolkovité tukové rezervy, které vytvářejí "pomerančový efekt". Celulitida vzniká v okamžiku, kdy je příjem energie vyšší než její výdej. Není to však nemoc. Z genetických důvodů jsou k jejímu vzniku náchylnější ženy, a to nejen plnoštíhlé, ale i hubenější. Celulitida pro ně totiž představuje energetickou zásobu v době těhotenství a kojení. Nejvíce se objevuje na stehnech, břichu a hýždích. Kromě hormonálních faktorů a dědičných předpokladů mají na její vznik velký vliv nedostatečná cirkulace tekutin v těle, nevyrovnaná strava, špatná hygiena, chronická nadváha, přílišné nabrání kil během těhotenství, zažívací problémy a také sedavý způsob života.

Jak provádět účinnou masáž
* aby byla masáž účinná, je třeba ji dělat každý den, jinak se celulitida ihned vrátí

* začněte sprchováním místa teplou vodou a třete kůži žínkou, což zlepší cirkulaci krve

* na stehnech masírujte vždy odspodu nahoru, na břichu opačným směrem

* nejprve mněte kůži dvěma prsty ve všech směrech a poté ji třete dlaní směrem k uzlinám

* je-li masáž účinná, kůže zčervená

* používání krému během masírování není nutné

* pro dosažení žádoucího efektu je důležitá zdravá životospráva - vyvážená strava, dostatečné pití vody, a hlavně pravidelný pohyb

Testované krémy
Název Cena (Kč)/ Informace Kosmetická Snášenlivost Celkové
odnocení
4% Hubnoucí
přijatelnost efekt - 65% 1)
Objem (ml) na obalu a snadnost 1)
10% 1) aplikace
21% 1)

VICHY GlucoBlock 656,30/200 ** *** ***** *** ***
DIOR Body Light 1590/200 *** **** ***** *** ***
AVON Body Gel Minceur 469/200 ** *** ***** *** ***
BIOTHERM Celluli-Zone 1410/150 ** *** ***** *** ***
SANOFI CONCEPT Lipofactor 544 2) /200 **** *** ***** *** ***
JEANNE PIAUBERT Certitude 1373 2) /200 ** **** ***** *** ***
minceur
YVES ROCHER Lift Dynamic 654 2) /125 *** *** **** *** ***
CLARINS Lift Minceur 1190/200 ** **** ***** *** ***
LINÉANCE Amincissant 379 2) /125 *** ** ***** *** ***
chauffant
ÉLANCYL Extréme minceur 1190/14 denních **** ** ***** *** ***
minidávek

Poznámky: 1) číslo udává procentuální podíl na celkovém hodnocení; 2) cena je přepočtena z francouzských franků; stupnice hodnocení ***** velmi dobrý až * velmi nedostatečný
Pramen: 60 millions de consommateurs (4/2000)
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Češi nakupují na webu jako diví, za šest měsíců utratili 46 miliard

Internetoví prodejci letos předpokládají, že jejich obrat poprvé překročí magickou stomiliardovou hranici. Výsledky za první pololetí ukazují, že k tomuto cíli...  celý článek

Pražští celníci zajistili tisíce párů padělané obuvi.
Celníci u Sapy zabavili přes dva tisíce párů padělaných bot za 7,5 milionu

Celníci zabavili u pražské tržnice Sapa více než dva tisíce párů padělků sportovní obuvi. Sklad v bývalé betonárně Zapa byl plný kartonových krabice s obuví...  celý článek

Brigádnice Eva Pláničková sklízí první dozrávající jahody na plzeňské plamntáži u Kalikovského mlýna
Tristní bilance prodejců jahod na severu Moravy: dva ze tří porušili zákon

Většina obchodníků prodávajících v Moravskoslezském a Olomouckém kraji jahody, jejichž stánky zkontrolovala Česká obchodní inspekce (ČOI), porušila zákon o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.