Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Křetínský může převzít vydavatele Blesku, schválil antimonopolní úřad

  10:51aktualizováno  10:51
Společnost Rongosor, za níž stojí podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, smí převzít mediální skupinu Ringier Axel Springer CZ, která vydává bulvární deníky Blesk, Aha!, nebo týdeník Reflex. Fúzi schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Podnikatel Daniel Křetínský. Ilustrační snímek. | foto: Petr ČubaniDNES.cz

"Úřad zjistil, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a proto spojení soutěžitelů povolil," sdělil v rozhodnutí antimonopolní úřad (ÚOHS). Rozhodnutí zatím není pravomocné.

Mediální byznys přebírají společníci ve skupině J&T z rukou švýcarského vydavatelství Ringier Axel Springer Media AG, které se chce více soustředit na trhy se silným on-line zpravodajstvím jako je Polsko, Srbsko a Slovensko. Kupní cenu obě strany neprozradily, tržní ocenění tuzemského mediálního domu je však 170 milionů eur (4,7 miliardy korun).

Podle obchodního rejstříku je jediným akcionářem Rongosoru Křetínský, Patrik Tkáč je předsedou dozorčí rady firmy, která byla založena loni v listopadu. Křetínský je majitelem fotbalového klubu AC Sparta Praha.

Akvizici, na níž se švýcarské vydavatelství a dva tuzemští podnikatelé dohodli loni v prosinci, je pokračováním loňských překotných změn ve vlastnické struktuře médií. V dubnu miliardář Zdeněk Bakala posílil své vydavatelství Economia o Centrum Holdings, které provozuje server Aktuálně.cz. O tuto skupinu se přitom zajímal i Ringier. V červnu pak koupil Agrofert Andreje Babiše mediální skupinu MAFRA, do které patří také MF DNES, iDNES.cz nebo Lidové noviny. V listopadu se Babiš dohodl na koupi Rádia Impuls.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.