"Když se sem chystala automobilky Hyundai, zeptal jsem se bývalého kancléře Schrödera: ‚Gerharde, co mám dělat, když se mi sem hrne už třetí významný automobilový investor?' A on mi odpověděl lakonicky: ‚Máš někoho jiného?'" řekl Paroubek na ekonomickém fóru v Praze.
Obavy z aut ho od té doby přešly a závislosti na automobilovém průmyslu se nebojí. "Podívejte se, každá z automobilek v Česku míří na jiný segment. Škoda, to jsou například rodinná auta, TPCA dělá spíše ta druhá auta do rodiny, nákupní tašky, a Hyundai chystá off-roady," podotkl.
Daihatsu sonduje
Zájem o Česko přitom projevila čtvrtá automobilka, japonská Daihatsu. Podle generálního manažera Daihatsu v Turecku, jehož citoval deník Zaman, je na seznamu Česko společně se Slovenskem, Slovinskem, Polskem a Tureckem.
"Jednání stále pokračují, máme (Turci) stejnou šanci s ostatními přilákat výrobu Daihatsu," citoval deník Ali Haydara Bozkurta, který lobuje za domácí Turecko.
Daihatsu údajně dostalo nabídku od místní automobilky Karsan, která již montuje užitková auta pro Peugeot.
Nové daihatsu by měl být lehký užitkový automobil, ve hře je však i levný malý vůz pro Evropu a Indii.
Daihatsu, které patří Toyotě, hledá v Evropě místo pro levnou výrobu. Většina z 909 tisíc vozů, které automobilka loni prodala, totiž pochází z pěti závodů v Japonsku a mateřská Toyota má zájem o levný model.
Zástupci CzechInvestu, vládní agentury nabízející pobídky větším investorům, nechtěli informaci o zájmu automobilky včera komentovat.