Krize přinese televizi ztráty z reklamy

Maximálně v rozsahu statisíců korun se budou pohybovat prosincové ztráty České televize z neodvysílaných reklam. Myslí si to generální ředitel společnosti Arbo Media Michael Richter, jehož firma pro ČT zajišťuje prodej reklamního času. Mnohem vyšší ztráty může podle Richtera způsobit případný odliv inzerentů v příštím roce. Dopad reklamy se výrazně snížil poté, co se ze zpravodajské budovy na Kavčích horách vysílají pouze Události vyráběné redaktory, kteří nesouhlasí s novým vedením ředitele Jiřího Hodače. Ty však může vidět jen asi 350 tisíc domácností, které signál ČT přijímají přes satelit nebo rozvodem kabelové televize.

Podle Richtera byla dosud naprostá většina reklamních spotů, až na jeden sponzorský vzkaz, odvysílána. Agentura zavedla zvláštní režim odbavení reklamy i monitoring odvysílaných spotů.

"Nabídli jsme klientům přesun reklamy například z doby před zpravodajstvím do jiných vysílacích časů, protože nejsme schopnizaručit takové programové prostředí, které by si představovali," uvedl Richter s tím, že podobný režim bude pokračovat i v lednu.

Česká televize podle Richtera však z pohledu zadavatelů reklamy přestala být stabilním médiem, a to v nejméně vhodné době.

"Období prosince a ledna je důležité pro nasmlouvání kontraktů na příští rok a Česká televize hodně ztratila, protože se připojila k ostatním nestabilním médiím," vysvětlil s tím, že tento stav může způsobit odliv inzerentů. Jak velký bude odliv, bude záviset na délce trvání krize a následné konsolidace.

Situace v ČT navíc podle něj bude mít negativní vliv obecně na výdaje do televizní reklamy. Česká televize se letos podle předběžných čísel podílela na celkovém trhu televizní reklamy 5,7 miliardy korun přibližně 24 procenty.


Témata: Česká televize