Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Krize kamenných obchodů v USA letos vymaže přes šest tisíc prodejen

  14:02aktualizováno  14:02
Řetězce ve Spojených státech letos uzavřou 6 375 kamenných prodejen. Jsou mezi nimi obchody s módou, sportovními potřebami i elektronikou. Sektor trpí největšími problémy od krize v roce 2007.

Řetězec s obuví Payless letos uzavře 808 obchodů. Ještě před několika měsíci se mluvilo jen o polovině. | foto: Profimedia.cz

Řetězce uzavírají prodejny v celých USA, které se delší dobu potýkají s odlivem zákazníků a jsou na nule nebo v červených číslech.

V čele nezáviděníhodného žebříčku stojí síť s elektronikou RadioShack, která letos uzavře 1 430 kamenných prodejen. Zůstane jí jen přes sedmdesát obchodů. Firma na sebe vyhlásila už na začátku roku bankrot, v té době ale avizovala uzavírání jen stovek prodejen.

Druhou největší obětí retailové krize v USA, kterou některá média nazývají apokalypsou, je podle listu Business Insider řetězec s obuví Payless. Americký deník kompletně vyčíslil počet uzavíraných kamenných obchodů napříč USA. Definitivně své výlohy stáhne 29 řetězců u 6 375 svých obchodů.

Fotogalerie

Jsou mezi nimi například i značkové prodejny Michael Kors, Bebe, The Limited, nebo Crocs. Celkem 68 nevýdělečných obchodních domů uzavře síť Macy’s. Ta patří spolu s řetězci JCPenney a Sears mezi klíčové nájemce, kteří přitahují zákazníky do nákupních center. Mluvilo se proto o tom, že škody ponesou i celá obchodní centra.

Akcie řady těchto firem se v posledních letech smrskly na minimum. Mezi nimi je i Sears. Cena akcií tohoto řetězce se propadla za dva roky ze 42 na deset dolarů.

Daň za realitní boom

Příčin toho, co se děje na americkém maloobchodním trhu, je několik. V posledních letech se projevuje přesycenost komerčními plochami a obchodními centry, zejména těmi, které stojí na předměstí amerických měst.

Nákupní parky čeká další boom. Nově v nich zákazníci najdou i občerstvení

O přebujelém trhu komerčních realit hovoří i srovnání se světem. Zatímco v USA připadá na každého obyvatele 2,23 m² komerční plochy, v Německu je to 0,2 m² a v Česku 0,25 m², uvedla analýza společnosti Morningstar Credit Ratings.

Krizi v sektoru umocňuje rychlý rozvoj internetových nákupů, jemuž vévodí obchod Amazon.

Bloomberg uvedl, že současné tempo zavírání obchodů může být tento rok pro odvětví nejhorším za desítky let.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Azylové centrum v durynském městě Gera (18. února 2016)
Většina migrantů v Německu je bez práce. Stát hromadně školí

Optimistické vyhlídky na záchranu vymírající německé populace díky přijímání migrantů kazí fakt, že se je nedaří integrovat v takovém měřítku, jak se...  celý článek

Mimořádný sjezd německé SPD. Poslední kancléř strany Gerhard Schröder. (25.6....
Schröder míří do vedení Rosněfti, německého exkancléře jmenovalo Rusko

Rusko jmenovalo bývalého německého kancléře Gerharda Schrödera do správní rady společnosti Rosněfť, největšího producenta ropy v Rusku. Zastávat bude funkci...  celý článek

Pohled na historickou část Dubrovníku.
Dubrovník plánuje omezit počet turistů. Nápor davů nezvládá

Turistický nápor v chorvatském městě Dubrovníku, v poslední době známém díky seriálu Hra o trůny, ale také filmu Hvězdné války či Robin Hood, začíná být...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.