Škodováci za hlasitého doprovodu píšťalek, trubek a sirén protestovali během zasedání dozorčí rady firmy proti tomu, aby se v Mladé Boleslavi dělala jen nejlevnější auta v rámci koncernu Volkswagen, jak uvedla středeční MF DNES.
"Jsme možná levná pracovní síla, ale nejsme blbí!" prohlásil místopředseda odborového svazu KOVO Luboš Chadalík. Dodal, že se o práci bojí hlavně lidé ve Vrchlabí, kde by mohla za pár let skončit výroba modelu Octavia, který by nedostal následníka.
To ale šéf Vratislav Kulhánek důrazně popřel. Uvedl, že Fabia skončí v roce 2006 a následníka dostane, stejně jako už se pracuje na nové octavii, která nahradí současný model v roce 2004.
Kulhánek trvá na tom, že jde pouze o mylný výklad slov šéfů Volkswagenu o nové strategii - viz odkaz v rámečku. Komunikaci mezi vedením a zaměstnanci považuje za dobrou. "Nemůžeme ale kvůli konkurenci rozhlašovat mezi zaměstnance co se připravuje," řekl šéf automobilky.
Odborářům se také nelíbí, že by v rámci koncernu pouze vyráběli levná auta podřadné kvality a nevyvíjeli nové modely. Volkswagen si s námi hraje na schovávanou a nevíme, co se bude dít příští rok, tvrdí.
Také to ale Kulhánek popírá. Prohlásil, že kvůli nasycenosti západních trhů je nutné hledat cesty na Východ, ale modely budou prakticky stejné. "Rozhodně tam nebudou jezdit s žádnýma prašivkama," prohlásil Kulhánek.
Sotva před dvěma týdny se přitom odboráři strachovali, aby kvůli nižšímu odbytu nepřišli o místo kmenoví zaměstnanci, ale nanejvýš zapůjčený personál. - Více ZDE.