Kultovní reklamy: Zvířata se oklepala z povodní. Točilo se kamerou z pravěku

  • 4
Po povodních v roce 2002 chyběly ZOO peníze na propagaci. Jako reakce na tragédii, která vzala život stovkám zvířat, vznikl nízkonákladový spot „Pomozte nám se oklepat“. Heroické záběry zvířat se pořizovaly levnou kamerou z dob filmového pravěku. Pražská zvířata pak ale bojovala i v Cannes.

Jednoduchá reklama se zpomalenými záběry zvířat, kterou hudebně doprovodil a namluvil muzikant Dan Bárta, měla ve své době úspěch. Získala hlavní cenu Grand Prix na tuzemské soutěži Louskáček a oslovila i porotu nejprestižnějšího světového reklamního festivalu v Cannes. Tam se probojovala do užšího výběru.„Není to pro české reklamy tak obvyklé,“ říká Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

Ve Francii nakonec cenu spot režiséra Davida Raucha nezískal, ale odnesl si cenu dětské poroty v soutěži Duhová kulička na Mezinárodním festivalu pro děti a mládež ve Zlíně. Reklama vznikla v agentuře Rotor Productions.

„V Rotoru jsem byl jako producent, a když bylo po povodních, šel jsem do zoo jako spousta jiných uklízet bahno. Pak jsem najednou uslyšel, že nemají peníze na propagaci a napadlo mě zkusit jim pomoci nějak jinak,“ vzpomínal v roce 2004 v časopise Strategie David Rauch. „Točili jsme na půjčenou kameru z České televize za pět stovek, kterou už jinak nikdo nepoužívá. Celá produkce se vešla do patnácti tisíc korun,“ uvedl.

V roce 2002 postihla pražskou ZOO nejhorší povodeň ve více než osmdesátileté historii. Voda, která na některých místech sahala až sedm metrů nad povrch, připravila o život přes sto třicet zvířat.