Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kultovní reklamy: Dove ukázala skutečnou krásu, bez šminek a photoshopu

  15:42aktualizováno  15:42
Plnoštíhlé modelky a nenalíčené ženy se v reklamách velkých kosmetických značek moc často neobjevují. Společnost Dove ale před lety vytvořila dlouhou kampaň, nebo spíš antikampaň, ve které poukázala na pokřivené vnímání ženské krásy, jejíž obraz deformoval kosmetický průmysl.

V kampani For Real Beauty se značka postavila proti všem klišé a stereotypům, jež do reklamy vnáší kosmetický průmysl. Zafungovalo to.

„Kromě toho, že se značce Dove podařilo odlišit od konkurentů, což je v reklamě základní podmínka úspěchu, téma jako takové si získalo sympatie veřejnosti. Jen málokdy se podaří, aby reklamní kampaň otevřela ve veřejné diskusi společensky významné téma. Když se to ale povede, spojí se příjemné s užitečným,“ říká odborník na reklamu z agentury Bison & Rose Vladimír Bystrov.

Seriál kultovní reklamy

Redakce iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy z domova i ze světa.

Dove tento koncept rozvíjela několik let - od billboardů s netypickými modelkami plnoštíhlých či jinak nesymetrických tvarů, přes zobrazování stařen nebo pihatých a pyskatých žen, které nenaplňovaly obecné parametry krásy, jak nám je dlouhodobě vnucují právě reklamy kosmetických firem.

Důstojným zástupcem kampaně je oceněná televizní reklama Evolution, která ve zrychlených sestřizích ukazuje, co dokáže make-up a jak naopak vypadá realita.

„S postupujícími roky se koncept už trochu vyčerpává, jedno z pozdějších videí Real Beauty Sketches už je trochu nastavovanou kaší. Příznačné je, že úspěch kampaně za skutečnou krásu se zalíbil i konkurenčním značkám, které si začaly pořizovat podobně ‚sympatické‘ koncepty,“ dodal Bystrov.

Kampaň byla podle něj skutečně mezinárodní - na tvorbě různých vizuálů se podílely kreativní týmy v mnoha zemích světa, včetně České republiky.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.