Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kultovní reklamy: Fackování i skok ze skály. Fox Sports parodoval sporty

  11:40aktualizováno  11:40
Levně vypadající záběry, které s lehkým cynismem parodují sporty v různých koutech světa. Kampaň na televizní kanál Fox Sports Net z roku 2001 sbírala ve světě cenu za cenou. Spoty rozvířily bránice bizarními vymyšlenými sporty jako je fackování, skoky ze skály na zem, kamenování a podobně.

Nebyla to převratná myšlenka, ale bujarý smích, co stálo za obrovským úspěchem reklamní kampaně kanálu Fox Sports v roce 2001.

Fotogalerie

Reklama, kterou pochopí každý, chtěla říct, že televizní kanál je i tam, kde ostatní nejsou. Dělala to svérázným způsobem.

Například namísto skoku do vody představila jako turecký sport skok ze skály na zem. Následuje potlesk a sdělení, ze kterého divák pochopí, že Fox Sports nenabízí mainstream jako ostatní. „Sports from the only region you care about - yours,“ zněl slogan.

„Je to originální a čisté,“ pochválil kampaň v roce 2001 Michael Lee, jeden z porotců festivalu v Cannes. „Navzdory lehce xenofobnímu humoru byla kampaň považována za univerzálně přitažlivou,“ uvedl list Adweek. Všechny spoty, z nichž každý představoval jeden vymyšlený „národní“ sport, vypadaly levně, aby působily autenticky.

Seriál Kultovní reklamy

Redakce iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy ze světa i z domova.

Kampaň na kanál Fox Sports natočená kreativní agenturou Cliff Freeman & Partners sklidila v tomto roce chválu snad na všech reklamních festivalech.

Odnesla si zlato za kreativitu z australské Epica Awards, zlatou medaili z London International Awards, Grand Prix z Cannes a mnoho dalších cen.

Reklamní odborníci včetně Boba Garfielda, dlouholetého sžíravého reklamního kritika, se shodli na tom, že reklama bodovala zejména tím, že je zábavná.

Garfield si přesto neodpustil malý šťouchanec: „Vtipná a skvěle řemeslně zpracovaná reklama získala ceny po celém světě navzdory tomu, že podstata sdělení je nejasná a není to nejlepší reklama na světě,“ uvedl v magazínu Ad Age.

„Spoty byly ve své době slavné. Fox Channel byl na vzestupu, začal vytvářet jakousi lidovou konkurenci CNN, která byla celosvětově mediální hvězdou,“ uvedl Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.