Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kultovní reklamy: Projít zdí, porazit gravitaci. Levi’s a mistrné efekty

  14:23aktualizováno  14:23
Firma Levi Strauss v roce 2002 vypustila pozoruhodný spot na džíny, který neobvyklým způsobem zdůrazňoval svobodu pohybu. Puntičkářská práce Jonathana Glazera dala vzniknout akčnímu mikrofilmu, který získal zlatou medaili na festivalu v Cannes.

Neotřelý nápad, měsíce střihání a práce s detailem, ale také skvělé propojení filozofie značky Levi Strauss s akčním dějem dalo vzniknout jedné z nejlepších reklam na džíny.

Profesionálně zvládnutý spot zvaný Odyssey vyniká akcí, vizuálními efekty i dramatickou hudbou (píseň Sarabande od George Friedricha Händela). Obzvlášť ceněná je však práce s efekty a měsíce dřiny s počítačovými animacemi, které jsou vlastní spíš hollywoodským filmům.

Seriál Kultovní reklamy

iDNES.cz ve středu a v pátek připomíná zajímavé světové reklamy. V seriálu se objevily i výrazné spoty z Česka a dob ČSSR.

Na efektech se podílelo renomované kreativní studio Framestore, které v roce 2007 získalo svého prvního Oskara za nejlepší vizuální efekty ve filmu Zlatý kompas. Později přišlo několik dalších nominací a ocenění za práci na filmu Gravitace (2013).

Skvělé vizuální efekty navíc v případě minutového spotu korespondovaly s tím, co chtěla reklama sdělit - kdo nosí džíny Levi’s, cítí se svobodně.

Tvůrcem reklamy Odyssey je uznávaný britský režisér Jonathan Glazer, který natočil několik málo filmů (mj. Zrození s Nicole Kidmanovou), avšak jméno si vydobyl hlavně jako svérázný reklamní tvůrce a autor řady videoklipů - například pro kapelu Radiohead.

Glazera najala reklamní agentura BBH, která se také proslavila zakázaným spotem na konzoli Microsoftu Xbox (o této reklamě jsme psali zde).

Na reklamu vzniklo několik parodií či parafrází. S nejznámější přišel výrobce nápojů Lite, který do scénky o probíhání zdí zakomponoval namísto neohrožených hrdinů v Leviskách dvě postarší dámy.

Na svou odyseu za lahví nápoje Lite za poslední zdí nesprintují, ale spíš se neobratně sunou a boří zdi jako buldozer. Na konci spotu se objeví i scénka se stromy. Ty ale neslouží jako důkaz toho, že produkt je víc než fyzikální zákony, ale k obveselení obecenstva - jedna z dam se totiž po vypití nápoje Lite o palmu opře a ta se zřítí.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.