"Samozřejmě že nás letiště zajímá," říká šéf investiční společnosti Penta Marek Dospiva, který se o Aero uchází spolu se slovenskou skupinou J & T.
Vodochodská dráha by se podle Dospivy mohla změnit na druhé pražské komerční letiště, které by bylo doplňkem Ruzyně.
"Mohlo by se zaměřit na nízkonákladovou dopravu, sloužit jako záložní letiště nebo letiště pro malá letadla," říká. Podobně uvažují i další uchazeči.
Daleko víc otázek se vznáší nad budoucností letecké výroby. Budoucí kupec musí podle privatizačních podmínek v Aeru zachovat servis vojenských letadel.
Pokračování spolupráce firmy s dalšími leteckými výrobci či výroba vrtulníků jsou dosud nejasné. Investoři většinou své plány v této oblasti tají. Jen Zdeněk Bakala
z konsorcia Benson RPG a Dospiva z Penty uvedli, že s další výrobou počítají.
"Všechno ale stojí na tom, kolik je kdo ochoten do Aera investovat. Podle toho se pozná, jak to kdo s leteckou výrobou v Aeru myslí vážně," prohlásil Dospiva.
O vítězi soutěže bude vláda rozhodovat letos v květnu.