"Chceme zůstat i nadále firmou v oboru automobilového průmyslu," řekl člen představenstva Miroslav Polák.
Bývalou Škodu Liberec koupili noví vlastníci od správce konkurzní podstaty Truck International. Kromě značných dluhů, které již splatili, zdědili podnik v situaci, kdy výroba neustále klesá.
Podnik doplatil hlavně na problémy svého bývalého majitele, Trucku International, který byl již v konkurzu.
"V takové situaci se jen těžko hledají nové zakázky. Zvláště v automobilovém průmyslu. Naším úkolem teď je přesvědčit obchodní partnery, že firma je již stabilizovaná a konkurz nehrozí," dodal Polák.
Majitelé se chtějí orientovat i na jiné dodávky v automobilovém průmyslu. "Chceme využít dobrého zázemí firmy, tedy především kvalifikovaných zaměstnanců, vhodné polohy a technického vybavení," vysvětlil Polák.
Nové zákazníky mají firmě nalákat i certifikáty kvality, stejně tak příznivé reference zahraničních zákazníků. Firma je již finančně vyčištěná, nemá žádné dluhy po lhůtě splatnosti.
V hanychovském závodě vyráběl Liaz v době své největší slávy až osmnáct tisíc náprav ročně. Majitelé s takovým rozsahem výroby do budoucna nepočítají, postupně by ale rádi zaplnili všechny výrobní haly jinou produkcí. Zatím se tedy o prodeji výrobních hal neuvažuje. Na prodej budou jen pozemky mimo výrobní areál a nepotřebné stroje.
Podnik od počátku roku opustilo třicet lidí, většinou přirozenými odchody. Další větší propouštění firma se 170 zaměstnanci nechystá.