Ten se už podepsal pod sportovní lahve Mattoni Sport a Active "do ruky", za kterou dostal cenu Czech Grand Design za rok 2006.
Už před třemi týdny, kdy domácí vládce nad minerálními vodami Antonio Pasquale oznámil, že kupuje čtvrtinu rakouského výrobce vod Waldquelle, zároveň naznačoval, že má v kapse další novinky. Toto byla jedna z nich, o dalších zatím mlčí.
Změněné budou plastové lahve velké i malé. Nemění se skleněné lahve. S nadsázkou by se dalo říct, že nová lahev vzlétla. Má plastickou rytinu orla ve vrchní části a sytě zelenou a modrou vyměnila za světlejší zelenou.
"Barvy působily těžce, mohutně, potřebovaly omladit," popisuje Čapek pro MF DNES dosud utajovanou lahev. Těžké nebyly jen barvy. Všichni světoví výrobci vod totiž kvůli ekologii odlehčují i hmotu plastových lahví. Na váze kamionů se to sice tolik nepozná, ale plastu na skládkách bude méně. Technicky není snadné ji odlehčit.
"Bublinky mají tendenci lahev vyboulovat," říká návrhář. Nová lahev je odlehčená i na pohled, až se zdá, že není stabilní.
"Je to jen dojem. Odlepil jsem ji od země a změnil dno. Tradiční spodky lahví mně vždycky připadaly odporné. Tady jsem ji zásadně inovoval a celek je kompaktnější," dodává Čapek.
On sám mimoto pracuje pro švédského výrobce domácích spotřebičů Electrolux v designérském středisku v Itálii. Teď například navrhoval nové lednice, které se na trh dostanou příští rok. Navíc má cenu za hračku pro děti – houpacího bulteriéra na zakázku pro francouzský designérský obchod.
Podle marketingového šéfa Gabriela Guzza začaly nové lahve sjíždět z karlovarských linek v pondělí odpoledne a do obchodů se dostanou od příštího týdne.
Mattoni na trhu zaujímá první místo s 15% podílem. Za ní skončily Dobrá voda, Poděbradka, Aquila, Magnesia a Korunní, která jako jediná nepatří do impéria Karlovarských minerálních vod. Patří podnikateli Vladimíru Komárovi, který vlastní i kosmetickou firmu Dermacol.
Sám Čapek považuje Pasqualeho vodní říši za jednoho z průkopníků designu. "Jako jedni z prvních začali brát design vážně. Na obyčejnou flašku si najali renomované italské designérské studio. Dali najevo, že je to hodnota. Tak se buduje značka," podotýká Čapek.
Další z návrhářů, který dříve pro Karlovarské minerální vody pracoval a navrhl lahve Dobré vody, ale i konkurenční Korunní, Ivan Dlabač ze studia Divan, s ním souhlasí.
"Jako jedna z mála velkých firem má odvahu. S loňskou sportovní lahví jsou průkopníci asymetrických tvarů, změny bývají radikální," říká. Podle něj se takto chovají nejčastěji automobilky, ale své návrháře má v ČR i výrobce nemocničních lůžek Linet nebo kuchyňská Tescoma.