Deník na své internetové stránce uvedl, že Sarkozy ustoupil nátlaku českého premiéra Mirka Topolánka a přestal usilovat o přestěhování "některých montážních linek do Francie". - čtěte Sarkozy chce výrobu aut vrátit z ČR zpět do Francie
Vláda poskytne podle dnešního francouzského tisku koncernům Renault a PSA Peugeot Citroën kolem šesti miliard eur půjček s nižším úrokem, než by požadovaly banky.
Stát má ale podmínku: automobilky nesmějí během pěti let mimo jiné propouštět zaměstnance a zavírat továrny. Sarkozy ale také výslovně chtěl zakázat výrobu v zahraničí těch aut, která se pak dovezou zpět do Francie. Týká se to například Peugeotu 107 vyráběného v Kolíně.
"Velmi dobře rozumím tomu, když stěhujeme výrobu, abychom získali nový trh v Brazílii. Vyrábět ale v cizině auta, která se pak prodají ve Francii, to už se dá přijmout mnohem hůře," citoval Le Monde Sarkozyho, který se tak obul do šéfa PSA Peugeot Citroën Christiana Streiffa.
"Nicméně po protestech Mirka Topolánka Sarkozy hodil ručník do ringu ohledně návratu některých montážních linek do Francie," napsal Le Monde.
Závazek týkající se zachování pracovních míst a výrobních hal byl předmětem ostrých diskusí mezi Sarkozym a šéfy obou koncernů.
Zatímco Carlos Ghosn, šéf Renaultu, ve kterém drží francouzský stát 15 procent akcií, ustoupil nátlaku poměrně brzy a slíbil, co se po něm chtělo, šéf PSA Peugeot Citroën Christian Streiff "nikdy neskrýval své podráždění nad tím, že se stát vměšuje do strategie" společnosti, podotýká také Le Monde.