Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Paradox úspěchu: Lego šlo v USA až moc na odbyt, musela se omezit reklama

  11:58aktualizováno  11:58
Lego ve Spojených státech řešilo problém, který by si spousta firem přála mít. Příliš dobře se prodávalo. Dánský výrobce stavebnic nestihl poptávku uspokojovat, rozhodl se proto přidusit výdaje na reklamu a ubrat tak na publicitě. Taktika vyšla. Firma v USA na rozdíl od zbytku světa neroste.

Výstava Svět z kostek ve frýdeckomísteckém muzeu (18. srpna 2015) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Nezvyklý krok, o kterém referoval list The Washington Post, zřejmě zabral. Populární výrobce hraček zkrouhl rozpočet na reklamu na konci loňského roku a podle dosavadních hospodářských výsledků to vypadá, že krok zabral.

Lego se těší celosvětovému růstu už desítky let. V posledních dvanácti letech si zvyklo na meziroční růst o 15 procent, prodeje v USA po nezvyklém kroku však během prvních šesti měsíců letošního roku zůstaly na loňské úrovni. Příjmy v Asii a Africe naproti tomu rostly dvouciferně. Celosvětově Lego zvýšilo letos za půl roku svůj obrat o 11 procent na zhruba 2,35 miliardy dolarů (56,5 miliardy Kč).

Lego je nejúspěšnější výrobce hraček na světě. Další velký světový hráč na poli hraček Mattel, který je výrobcem panenek Barbie, si přišel za půl roku k tržbám 1,83 miliardy dolarů (44 miliard Kč).

Agentura Reuters uvedla, že výdaje na marketing ořezal dánský výrobce stavebnic ve chvíli, kdy mu prodeje meziročně rostly o 25 procent. Důvodem bylo, že společnost nebyla schopna uspokojit poptávku v Severní Americe a potřebovala vydechnout, aby zvýšila kapacitu ve svých továrnách a nabrala další lidi.

„Cítíme, že je potřeba investovat a vytvořit prostor pro to, abychom se mohli nadechnout,“ vysvětlil nezvyklý krok finanční ředitel firmy John Goodwin.

Ticho před bouří?

Rodinná firma Lego vznikla v roce 1932 v Dánsku. Tvůrce celosvětově nejpopulárnější stavebnice vybudoval mimo jiné i šest zábavních parků Legoland, vlastní síť 125 vlastních značkových obchodů a stojí za vznikem řady videoher. Na plátna kin v roce 2014 společnost přinesla film Lego Movie , který vydělal 468,1 milionu dolarů.

Fotogalerie

Finanční ředitel nyní ujišťuje, že se firma v Americe určitě brzy vrátí k růstu. „S našimi obchodními partnery velmi tvrdě pracujeme na přípravě důležité vánoční sezóny ve druhé půli roku 2016 tak, abychom se vrátili k růstu,“ řekl.

Společnost investuje do svých továren i v dalších zemích světa. Staví například svou první továrnu v Číně a vylepšuje své fabriky v Mexiku, Maďarsku a Dánsku. V první polovině letošního roku zvýšila počet zaměstnanců o 3 500 na 18 500, uvedl list The Wall Street Journal.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Slovenský premiér Robert Fico
V4 se nelíbí dvojí kvalita potravin. Na jednání s Junckerem vyšle Fica

Slovenský premiér Robert Fico bude příští týden jednat o dvojí kvalitě potravin a dalšího zboží s předsedou Evropské komise Jeanem - Claudem Junckerem. Fico to...  celý článek

Ilustrační foto
Uber vzdal cenovou válku v Rusku, chystá fúzi s místní taxislužbou

Bitevní linie na trhu alternativních taxislužeb na celém světě se překreslí. Americký Uber a ruský Yandex.Taxi se rozhodly spojit své síly a vytvořit jednu z...  celý článek

Ropný vrt v Bahrajnu. (20. ledna 2016)
Trh se obává zahlcení přebytečnou ropou, její cena dál klesá

Ceny ropy na světových trzích v pátek pokračují v poklesu a ztratily všechny zisky dosažené během týdne. Ropný trh reagoval na odhad, podle něhož Organizace...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.