Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Leo Express půjde do soutěží o dotované rychlíky s bývalým Viamontem

  10:43
Na českém trhu železničních dopravců se díky otevírání rychlíkových tratí konkurenci uzavírají nečekaná spojenectví. Do prvního tendru ministerstva dopravy na desetiletý provoz rychlíků mezi Olomoucí a Ostravou se přihlásí společně Leo Express a GW Train Regio, dříve známý pod názvem Viamont.

Leo Express bude soutěžit o provozování dopravy na lince Ostrava-Krnov-Olomouc spolu s GW Train Regio. Na obrázku je možné barevné provedení vlaků nového sdružení. | foto: Leo Express

Je to spojení ambiciózního dopravce, který zatím ještě nemá zkušenost s ostrým provozem, ale má dostatečné kapitálové krytí, a soukromé firmy, jež provozuje dopravu na několika českých lokálkách.

Obě firmy projekt na rychlíky nazvaly Eco Flow. "Název Eco Flow je od slov ekologicky, ekonomicky a low-cost – nízké náklady," vysvětlila společnost v tiskové zprávě.

Obě firmy si od vzájemné spolupráce hodně slibují. Leo Express se těší na spojení se zavedeným dopravcem, který provozuje železniční dopravu, i přeshraniční, v několika regionech České republiky. GW Train Regio naopak očekává, že Leo Express dodá sdružení potřebné finance a přispěje jeho rozvoji svými mezinárodními kontakty s dodavateli vlakových souprav i týmem zkušených odborníků.

České dráhy tendr kritizují

Ministerstvo dopravy posunulo uzávěrku přihlášek na první soutěž o více než čtyři měsíce. Bálo se totiž, že by dřívější termín mohli napadat někteří soutěžící.

Proti soutěži už ale silně brojí hlavně České dráhy, tendr se nelíbí ani pobočce nizozemských státních drah Abellio. ČD se cítí v soutěži diskriminovány, protože musí například při nákupu nových vozidel postupovat podle zákona o veřejných zakázkách nebo se musí starat i o nádražní budovy, což další soutěžící nemusí.

Abelliu se zase nelíbí, že ministerstvo nedodalo do soutěže údaje o tržbách a počtech cestujících na této trase.

Leo Express se chystá vyjet letos v prosinci na trať Praha – Ostrava, firma plánuje jezdit i na dalších nedotovaných trasách, například z Prahy do Českých Budějovic nebo Vídně (o ambicích firmy čtěte zde).

GW Train Regio je veřejnosti déle znám pod značkou Viamont, tedy firmy vlastněné kdysi bývalým ministrem dopravy Alešem Řebíčkem. Firma se ale postupně odštěpila od stavební části Viamontu a loni na konci roku se přejmenovala na GW Train Regio. Firma patří pod skupinu IDS olomouckého podnikatele Zdeňka Kyselého. Provozuje vlaky na sedmi tratích, například z Karlových Varů do Mariánských Lázní nebo i příhraniční spoje do Polska a Německa.

Autor:





mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.