Leo Express jezdí mezi Prahou a Bohumínem s jednotkami Stadler Flirt. Jde sice o vozy vyvinuté ve Švýcarsku, částečně jsou ale vyrobené v Polsku. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Leo Express upustil od Švýcarské kvality. Prý kvůli dlouhému názvu

  • 56
Cestující mezi Prahou a Bohumínem už neuslyší, že na nádraží přijede vlak Švýcarská kvalita. Společnost Leo Express, která tak pojmenovala všechny své vlaky, ustoupila od zveřejňování netradičního názvu na nádražních tabulích a v nádražním rozhlase.

Namísto "Švýcarské kvality" teď z reproduktorů na nádraží hlásí, že přijede vlak LE, číslo vlaku, společnosti Leo Express. Stalo se tak krátce poté, co více než s měsíčním zpožděním najely polsko-švýcarské soupravy třetího soukromého dopravce mezi Prahou a Ostravou na plný provoz.

Podle mluvčího firmy Petra Kopáčka to ale neznamená, že by se firma sloganu vzdala. "Souvisí to se znalostí značky Leo Express, která je čím dál známější," vysvětlil Kopáček. Podle něj je dalším důvodem i fakt, že název vlaku Švýcarská kvalita se nevešel celý na odjezdové tabule na nádražích. Na tabulích obvykle u názvu vlaku svítilo jen první slovo.

V jízdním řádu dál zůstane označení vlaku Švýcarská kvalita. "Počítáme s tímto sloganem i v našich marketingových kampaních," dodal Kopáček.

I když název vlaků měl odkazovat na vysokou kvalitu vlaků Stadler i služeb, první týdny provozu se Leo Express takové označení spíše vymstilo. Vlaky měly technické problémy, kvůli kterým firma jezdila zpočátku pouze v omezeném provozu. Označení přitom není úplně přesné: i když jde o výrobek švýcarské společnosti Stadler, velká část vlaku byla smontována v polském závodě této firmy. Podle Kopáčka už firma se soupravami nemá žádné větší problémy.

24. května 2012