Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Leo Express mění slovenské plány. Do Košic pojede jednou denně

  13:03aktualizováno  13:03
Soukromý železniční dopravce Leo Express chce od prosince rozšířit své spojení v Česku o další pár vlaků mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Také hodlá zachovat sedm spojů mezi Prahou a Ostravou. Brzdí kvůli tomu i své plány na expanzi na Slovensko.

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Namísto plánovaných dvou denních spojů mezi Prahou a Košicemi bude Leo Express od prosince nabízet jeden pár spojů, který zajistí jedné jednotce prakticky nepřetržité využití. Firma zatím čeká na schválení svých jízdních řádů u provozovatelů české i slovenské železnice. 

Podle posledního návrhu bude spoj na Slovensko vyjíždět odpoledne z Prahy, po desáté večer by měl být v Košicích. Odtud se po třiadvacáté hodině bude vracet do Prahy, kde má být v osm ráno. Obslouží tak současně i ranní spoj z Ostravy. 

„Jdeme vstříc velké poptávce po nočním cestování mezi východním Slovenskem a českou metropolí, která je nyní uspokojena především autobusovou dopravou. Těmto cestujícím přineseme výrazně vyšší pohodlí a kvalitu, větší rychlost a bezpečnost za velmi zajímavé ceny,“ řekla mluvčí Leo Express Petra Valentová. 

Leo Express si zachová 7 párů vlaků mezi Prahou a Ostravou ve všední dny. Původní návrhy přitom počítaly s redukcí ve prospěch Slovenska. Navíc přidá jeden pár vlaků na trať mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. „Je to důležitý vzkaz pro naše české zákazníky, kterým budeme moci nadále v plném rozsahu poskytovat službu, kterou si oblíbili,“ dodala Valentová. 

 V praxi to znamená, že silná konkurence mezi Prahou a Ostravou zůstane i v novém jízdním řádu prakticky stejná, jako letos. Dosud přitom soukromí dopravci na této trase prodělávají.  České dráhy tvrdí, že jsou na této trase v zisku, jejich tvrzení ale nelze nijak ověřit. 

Konkurenční boj se částečně přesune na trasu na Slovensko. Až do Košic chce jezdit Regiojet, o novém spoji mezi Prahou a Popradem vedeným pendolinem vážně uvažují podle informací MF DNES také České dráhy. 

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.