Autobus Leo Express

Autobus Leo Express | foto: Leo Express

Další konkurence na silnici. Leo Express otvírá novou autobusovou linku

  • 64
Tuzemský dopravce Leo Express znovu posiluje svoje působení v autobusové dopravě, každý čtvrtý cestující firmy už jede autobusem. Zatím poslední novou linkou je spojení Vídeň - Ostrava - Varšava.

Leo Express spouští novou linku poprvé v úterý, mezi polskou a rakouskou metropolí nasadí černo-zlaté autobusy Irizar i6. Podle jízdních řádů na webových stránkách firmy bude cesta mezi oběma městy trvat 11 hodin a 25 minut, v Česku zastaví v Bohumíně, Ostravě - Svinově, Olomouci a Brně.

Leo Express vstupuje na trasu, kde si konkuruje s vlaky i autobusy. Přímé vlaky jezdí z Varšavy do Vídně třikrát denně a jsou výrazně rychlejší: cestu zvládnou i za 6 hodin a 51 minut. Stejné přímé spojení mezi oběma městy po silnici provozuje dvakrát denně i Flixbus, autobus však nestaví nikde v Česku.

Autobusy mají konkurovat vlakům hlavně cenou: nejlevnější jízdenku z Varšavy do Vídně nabízí Leo Express za 449 korun, z Ostravy do Vídně vychází nejlevnější jízdenka za 219 korun, u Českých drah vychází jízdenka nejlevněji na 386 korun.

„Je to linka, která nám dobře zapadne do naší sítě. I když je pomalejší než vlak, tak může oslovit cestující kvůli ceně i zastavování tam, kde vlaky nestaví,“ řekl šéf Leo Express Peter Köhler. Autobusy budou například v Olomouci navazovat na vlak od Prahy a nabídnou tak spojení s Vídní cestujícím z Kolína či Pardubic.

Leo Express má pod svou značkou už celkem čtrnáct autobusových linek. Podle Köhlera už autobusy jezdí čtvrtina jejich cestujících, meziměsíčně rostou počty pasažérů v autobusech o pětinu. „Chceme růst ale i ve vlacích,“ dodal Köhler. Firma má objednány nové vlaky od čínského výrobce CRRC.

Kromě wifi a zásuvek nabízí Leo Express v autobusech občerstvení. Nově začal dopravce na trase Praha - Mnichov testovat prodej čerstvých baget.