Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Leo Express kvůli srážce vlaku s autem ruší část spojů

  12:18aktualizováno  12:18
Soukromý železniční dopravce Leo Express musí na pár dnů omezit svůj provoz. V sobotu večer totiž po srážce s autem na Novojičínsku přišel dočasně o jednu ze svých pěti souprav. Už v neděli kvůli tomu musel zrušit dva spoje, další budou následovat i v příštích dnech.

Leo Express testuje mezi Prahou a Ostravou hlavní trasu i objížďky. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Podle mluvčí firmy Petry Valentové firma v neděli zrušila spoj LE 1361 s odjezdem v 10.56 z Karviné a LE 1361 v 16.06 z Prahy. Další tři dny nepojedou vlaky LE 1352 v 6.06 z Karviné a LE 1361 z Prahy.

„Cestujícím bude zajištěna náhradní doprava, asistence na nádraží a cestující budou dále kompenzováni formou kreditu ve výši 50% z ceny jízdného. Cestující jsou o situaci informováni prostřednictvím emailu, webových stránek společnosti, sms zprávou a na Facebooku,“ řekla Valentová. Pokud se rozhodnou cestující nevyužít náhradní dopravy, dostanou jízdné zpět. 

Cestující můžou v neděli odpoledne pro cestu na Moravu využít i vlak Českých drah. Dopravce posílil spoj číslo 153 Jan Perner v úseku Praha - Bohumín. „Pro cestující Leo Expressu jsou vyčleněny vozy číslo 360, 361 a 368 a také oddíly 5 až 8 ve voze číslo 367. Zákazníky Leo Expressu bude doprovázet stevard této společnosti. Vlak odjíždí z pražského hlavního nádraží v 16:11.,“ informoval mluvčí ČD Radek Joklík.

Při sobotní nehodě nebyl nikdo zraněn

Nehoda se stala v sobotu večer na přejezdu mezi Studénkou a Jistebníkem, obešla se bez zranění. Kvůli nehodě nabraly velká zpoždění i vlaky dalších dopravců, provoz na obou kolejích byl obnoven až v neděli ráno. 

Podle Valentové je i přes srážku ve vysoké rychlosti souprava relativně v pořádku. „Vlaková jednotka společnosti Leo Express, která je pojízdná, bude v neděli přepravena do pražského depa, kde bude zkontrolována a opravena. Silný pluh vpředu vlakové jednotky zabránil vážnějšímu poškození stroje, přesto bude jednotka na několik dní mimo ostrý provoz,“ dodala Valentová. Škody by měla firmě zaplatit pojišťovna z povinného ručení majitele vozu. 

Leo Express nasazuje své soupravy ve špičkách prakticky bez záloh, počítá s bezproblémovým provozem svých jednotek Stadler Flirt. Zatímco přes den mimo špičku mu stačí čtyři jednotky, ve špičkách počítá jízdní řád s nasazením všech pěti. V případě technické závady či nehody má tak dopravce vážný problém s dodržením jízdního řádu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kořenovská zubačka, ozubnicová lokomotiva T426.003
Chcete peníze od úřadu? Nesmíte nás kritizovat, vzkázal Liberecký kraj

Členové Železniční společnosti Tanvald nesmí kritizovat představitele Libereckého kraje a jeho společností. Je to zásadní podmínka krajské dotace 150 tisíc...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ruzyně hlásí rekordní čísla, přistaví další přepážky na odbavení

Letiště Václava Havla míří k historickému rekordu počtu odbavených cestujících. Za květen počty cestujících meziročně stouply o 21 %. Kvůli silné poptávce...  celý článek

Změnu názvu SŽDC nechystá, musel by se kvůli tomu přepisovat zákon.
Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.