Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Leo Express loni snížil ztrátu, ztrojnásobil provozní zisk

  9:07aktualizováno  9:07
Soukromý dopravce Leo Express zůstal i ve třetím roce ostrého provozu ve ztrátě. Firma loni prodělala 84 milionů korun, současně ale snížila své zadlužení a provozně je v zisku. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou v Leo Express v pondělí zveřejnil.

(ilustrační snímek) | foto: Leo Express

Podle ní firma dosáhla rekordních tržeb 263 milionů korun, což představuje více než třetinový nárůst. Ukazatel EBITDA, tedy zisk před zdaněním, úroky a odpisy, stoupl na 25 milionů korun.

„Za pozitivními čísly stojí zejména stále vzrůstající oblíbenost našich vlakových spojů na východním Slovensku,“ řekl Peter Koehler, šéf Leo Express pro Evropu. Výsledky jsou podle něj výrazně ovlivněny i cenovou válkou, která na trase Praha - Ostrava probíhá.

Ztráta soukromého dopravce loni klesla o 40 procent, na účtě neuhrazené ztráty je ale od založení firmy 474 milionů korun. Společnosti zbývá splatit podle rozvahy ještě 594 milionů.

Nová vlaková bitva. RegioJet zlevnil o pětinu. Hysterie, říká Leo Express

LEO Express již v prosinci 2015 hlásil první měsíc v černých číslech, kdy příjmy z provozu vlakových jednotek a návazných autobusů převýšily nejen samotné přímé provozní náklady, ale také náklady na odpisy a úroky z přijatých bankovních úvěrů. Firma poprvé uvedla, kolik stojí jeden vlakokilometr: zhruba 90 korun. U konkurence ho odhaduje nejméně na 150 korun.

Firma loni vylepšila svoji rozvahu kapitalizací půjčky od šéfa firmy Leoše Novotného, respektive jeho firmy Aakon Capital ve výši 329 milionů korun. Podle údajů ve výroční zprávě firma loni splatila přes 133 milionů půjčky od Leoše Novotného staršího, někdejšího majitele firmy Hamé. Firma také informovala, že loni mezi vlastníky vstoupil šéf IT Leo Express Radek Máca, který získal podíl ve výši pěti setin.

Za celý rok společnost přepravila téměř 1,1 mil cestujících. Společnost provozuje vlakovou a autobusovou dopravu v Česku, Polsku, na Slovensku a Ukrajině. Plánuje expandovat do Německa a Rakouska. „Expanze se bude týkat autobusové i vlakové dopravy, a to jak v komerční tak závazkové oblasti. Cílem je další růst o 30 až 40 % pro rok 2016,“ uvedla mluvčí Petra Valentová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nový Airbus A380plus kromě jiného tvaru křídel a delšího trupu nabídne...
Airbus mění největší letadlo. Křídlo i sedačky mají vylepšit prodeje

Výrobce letadel Airbus představil nové plány, jak zachránit slabou poptávku po největších osobních letadlech na světě. Aerolinkám slibuje novou verzi letadla...  celý článek

Ilustrační foto
Další dovolenkový rozchod za stamiliony: Invii utekl Exim Tours

Největší on-line prodejce dovolených Invia přichází o dalšího velkého partnera. Odešly od ní dvě největší tuzemské cestovní kanceláře. Po CK Fischer vypověděla...  celý článek

Změnu názvu SŽDC nechystá, musel by se kvůli tomu přepisovat zákon.
Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.