Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Leo Express chce expresy do Mnichova, které stát plánuje objednat u ČD

  19:40aktualizováno  19:40
Soukromý dopravce Leo Express zkouší překazit další byznys ministerstva dopravy a Českých drah, k jehož uzavření se schyluje bez jakékoliv soutěže.

Vizualizace soupravy vlaku Leo Express, s kterým chce jezdit mezi Prahou a Mnichovem a Prahou a Chebem. | foto: Leo Express

Leo Express poslal ministerstvu nabídku, podle které by od prosince pro ministerstvo dopravy provozoval chystané expresní vlaky z Prahy do Mnichova a do Chebu. Ministerstvo na trase z Prahy na západ chystá změnu provozního konceptu, která počítá s novými expresy, které například zastaví cestou z hlavního města nejdříve v Plzni a pak pojedou do Mnichova nebo Chebu.

Za každý kilometr expresů chce 94,40 Kč. „Úspora podle nabídky je oproti současné výši státního příspěvku na provoz rychlíků téměř 100 milionů korun ročně,“ tvrdí Leo Express v tiskové zprávě. Stejnou metodou se firma chtěla dostat letos k provozu rychlíků mezi Plzní a Mostem, kde ministerstvo nakonec uzavřelo smlouvu s GW Train Regio. Nabídku tehdy stát nepřevzal, neotevřel a odeslal zpět.

Firma tvrdí, že už jednala se zástupci Bavorska a Länderbahn (dosavadní provozovatel vlaků na bavorské straně) a je připravena nasadit rekonstruovaná moderní vozidla s rychlostí 160 km/h s klimatizací, připojením k internetu, občerstvením, zásuvkami nebo možností přepravy kol či zapůjčením koloběžek či e-kol přímo na palubě. O jaké vozy se bude jednat a jak je má zajištěné, firma neuvedla: ve vizualizaci firma ukázala lokomotivu Siemens Vectron, na část úseku ale potřebuje dieselovou lokomotivu.

S novou expresní vrstvou počítá materiál ministerstva dopravy, který prošel zatím meziresortním připomínkovým řízením. Podobně jako u nově zavedených jižních expresů z Prahy do Českých Budějovic je chce stát zadat napřímo Českým drahám.

„Pokud existuje více zájemců o provoz takové služby, mělo by ministerstvo dopravy podle národní i evropské legislativy vyhlásit soutěž,“ tvrdí šéf Leo Express Peter Köhler. Ministerstvo ale současně může využít stávající smlouvu s možností meziročně změnit objem objednávaných výkonů o pět procent.

Vlaky do Mnichova dosud nejsou konkurenceschopné dobou jízdy, příliš se to nezmění ani stávajícími plány na modernizaci spojení z Plzně do Bavorska. O devět minut by se měla zkrátit doba jízdy z Prahy do Plzně otevřením tunelu v Ejpovicích.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.