Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Černé vlaky Leo Express dorovnaly ceny konkurence a cestujících ubylo

  16:31aktualizováno  16:31
Železniční dopravce Leo Express srovnal ceny s konkurencí a potýká se s úbytkem cestujících. Vlaky mimo špičku po novém roce bývají obsazené jen z poloviny. Majitel Leoš Novotný pokles obsazenosti vlaků připouští, ale tvrdí, že to není nic neobvyklého.

Leo Express srovnal ceny s konkurencí a cestujících ubylo. (ilustrační snímek) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Jízdné černých vlaků z Prahy do Ostravy se v ekonomické třídě pohybuje od 243 korun do 357 Kč, které dopravce účtuje při pozdním nákupu jízdenky pár hodin před odjezdem. Nejnižší cena 137 korun, za které dopravce začal jezdit, se v harmonogramu už téměř neobjevuje. Za 141 korun musí cestující lístek koupit s třítýdenním předstihem.

Pokles obsazenosti společnost připouští. Podle jejího majitele Leoše Novotného to není nic překvapivého a povánoční pokles obsazenosti se dal předvídat.

Konkrétní počty přepravených lidí na jednotlivých spojích železniční dopravci jezdící mezi Prahou a Ostravskem neuvádí. Částečný přehled o obsazenosti spojů tak může poskytnout pouze pohled do jejich on-line rezervačních systémů.

Ta potvrzují vyjádření Leo Expressu u větší obsazenosti ve špičkových časech, například v pátek odpoledne ve směru na severní Moravu. Mimo špičku však počet cestujících klesá i k hranici 50 lidí v ekonomické třídě, která má ve vlaku přes 200 sedadel. To potvrzuje i zkušenost některých cestujících.

Konkurenční RegioJet takový pokles nezažil

Období po novém roce je z hlediska obsazenosti spojů obecně slabší, v daleko menší míře cestují například studenti. Ale úbytek cestujících nezaznamenal například konkurent Leo Expresu - společnost RegioJet. Ta dlouhodobě uvádí obsazenost vlaků na úrovni 85 procent a informace, které je možné vyčíst z firemního rezervačního systému, jí dávají za pravdu.

V případě Českých drah je možné počet přepravených cestujících odhadovat na základě údajů z rezervačního systému jen u spojů SC Pendolino, které jsou povinně místenkové. I ty podle údajů zveřejněných na internetu jezdí ve špičce, tedy dnech předcházejících a následujících po víkendu, obsazené zhruba z 50 procent.

Leo Express nemá stanovenou pevnou cenu, ale využívá takzvané zahrady cen, kde si cestující může vybrat z různých nabídek. Levnější jízdné dopravce nabízí v méně atraktivních časech a s větším časovým předstihem.

Konkurenční České dráhy i RegioJet jezdí na stejné trase za 295 korun u obyčejného jízdného. Obě společnosti také nabízí slevy za včasný nákup. Cena běžné jízdenky v pendolinu vyjde na 395 korun.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.