Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Černé vlaky Leo Express dorovnaly ceny konkurence a cestujících ubylo

  16:31aktualizováno  16:31
Železniční dopravce Leo Express srovnal ceny s konkurencí a potýká se s úbytkem cestujících. Vlaky mimo špičku po novém roce bývají obsazené jen z poloviny. Majitel Leoš Novotný pokles obsazenosti vlaků připouští, ale tvrdí, že to není nic neobvyklého.

Leo Express srovnal ceny s konkurencí a cestujících ubylo. (ilustrační snímek) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Jízdné černých vlaků z Prahy do Ostravy se v ekonomické třídě pohybuje od 243 korun do 357 Kč, které dopravce účtuje při pozdním nákupu jízdenky pár hodin před odjezdem. Nejnižší cena 137 korun, za které dopravce začal jezdit, se v harmonogramu už téměř neobjevuje. Za 141 korun musí cestující lístek koupit s třítýdenním předstihem.

Pokles obsazenosti společnost připouští. Podle jejího majitele Leoše Novotného to není nic překvapivého a povánoční pokles obsazenosti se dal předvídat.

Konkrétní počty přepravených lidí na jednotlivých spojích železniční dopravci jezdící mezi Prahou a Ostravskem neuvádí. Částečný přehled o obsazenosti spojů tak může poskytnout pouze pohled do jejich on-line rezervačních systémů.

Ta potvrzují vyjádření Leo Expressu u větší obsazenosti ve špičkových časech, například v pátek odpoledne ve směru na severní Moravu. Mimo špičku však počet cestujících klesá i k hranici 50 lidí v ekonomické třídě, která má ve vlaku přes 200 sedadel. To potvrzuje i zkušenost některých cestujících.

Konkurenční RegioJet takový pokles nezažil

Období po novém roce je z hlediska obsazenosti spojů obecně slabší, v daleko menší míře cestují například studenti. Ale úbytek cestujících nezaznamenal například konkurent Leo Expresu - společnost RegioJet. Ta dlouhodobě uvádí obsazenost vlaků na úrovni 85 procent a informace, které je možné vyčíst z firemního rezervačního systému, jí dávají za pravdu.

V případě Českých drah je možné počet přepravených cestujících odhadovat na základě údajů z rezervačního systému jen u spojů SC Pendolino, které jsou povinně místenkové. I ty podle údajů zveřejněných na internetu jezdí ve špičce, tedy dnech předcházejících a následujících po víkendu, obsazené zhruba z 50 procent.

Leo Express nemá stanovenou pevnou cenu, ale využívá takzvané zahrady cen, kde si cestující může vybrat z různých nabídek. Levnější jízdné dopravce nabízí v méně atraktivních časech a s větším časovým předstihem.

Konkurenční České dráhy i RegioJet jezdí na stejné trase za 295 korun u obyčejného jízdného. Obě společnosti také nabízí slevy za včasný nákup. Cena běžné jízdenky v pendolinu vyjde na 395 korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČD Cargo do své flotily zařadí lokomotivy Vectron od Siemensu.
České dráhy zkouší Vectrony, o víkendu potáhnou první rychlíky

Poprvé v historii potáhnou o víkendu vlaky Českých drah lokomotivy Siemens Vectron. České dráhy začaly školit strojvedoucí na jejich obsluhu a vydají se s nimi...  celý článek

Změnu názvu SŽDC nechystá, musel by se kvůli tomu přepisovat zákon.
Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun....  celý článek

První rok opravy dálnice D1.
Boj o osmimiliardové dokončení D1. Úřad vrátil Porr do soutěže

Antimonopolní úřad vrátil do hry o jednu z největších zakázek na českých silnicích sdružení firem vedené společností Porr. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.