Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Lesk a bída životní dovolené: timeshare po česku

aktualizováno 
Exotická dovolená za pár tisíc? Pětihvězdičkový hotel? Středozemní moře? Po celý život? Kdo by nebral! Na takovou notu hraje již několik let International Vacation Club (IVC), který sídlí v Praze a je zapsán v obchodním rejstříku jako cestovní kancelář.
Exotická dovolená za pár tisíc? Pětihvězdičkový hotel? Středozemní moře? Po celý život? Kdo by nebral! Na takovou notu hraje již několik let International Vacation Club (IVC), který sídlí v Praze a je zapsán v obchodním rejstříku jako cestovní kancelář. Jeho britští majitelé totiž nabízejí zvláštní produkt. "Za čtvrt milionu korun si kupte jeden týden dovolené každým rokem až do skonání světa na Kanárech nebo španělské Rivieře." Na to, že jejich společnost s ručením omezením disponuje pouze nejmenším povoleným základním jměním sto tisíc korun, je to odvážné tvrzení. Zvláště když si případný zájemce uvědomí, že jednatel IVC John Holmes a jeho dealeři používají metody nejobyčejnějších podomních obchodníků. Jak tedy vypadá takový nákup celoživotní dovolené? Zákazníka ohromit drahým luxusem., nechat užasnout nad jeho lácí a potom ho rychle přimět k podpisu smlouvy. Žádáte o katalog? "Předběžné informace nepodáváme." Chcete si domluvit termín osobní prezentace? "Bez manželky nechoďte." Kolik všechno aspoň přibližně stojí? "Nechte se překvapit." Potenciální zákazníci tedy po zašlých schodech podél odřených zdí vystupují do třetího patra bývalého odborářského ústředí. Ještě na nehostinné chodbě je vítají dva lidé. Anglicky hovořící obtloustlý jednatel a tlumočnice kyprých tvarů. Oblečení i vystupování obou připomínají spíš styl podomních obchodníků s předraženými hrnci než lidí, kteří jsou jako doma v exluzivním prostředí, jež tu klientům nabízejí. Uvnitř má každá manželská dvojice k dispozici samostatný stůl a hostesku s dlouhýma nohama Pánové nevědí, kam s očima, protože rozparky kratičkých sukní společnic sahají jen těsně pod pás a punčochy si dívky zřejmě zapomněly doma. Po krátkém úvodním slově Johna Holmese o krásách Costa del Sol, pětihvězdičkových vilách a neurčitě nízkých cenách následuje první ze série přestávek. Manželským dvojicím se věnují hostesky, a přesvědčují: "Ano, je to krásné dovolená," nebo "Jak se vám výjimečná nabídka líbí?" O cenách ani technických podrobnostech nic nevědí a odkazují na další program. Přichází zlatý hřeb programu a tlumočnice překládá jako o život: "Není místo, kam byste se nemohli s námi podívat. Za tři a půl tisíce korun vyměníte svůj týden na španělském pobřeží za pobyt na zámku Hluboká nebo třeba za Floridu." Koutky úst tlumočnice i Angličana se rozevírají do širokých úsměvů, ale jejich oči zůstávají profesionální: Je to tvrdý byznys. Bud' klienty zlomí tady a hned, nebo vůbec. Po další přestávce přesvědčování vrcholí. Holmes nabízí ukázkovou týdenní dovolenou v místech, kde si ji lze koupit na celý život. Srovnává ji se zájezdem cestovní kanceláře Fischer a samozřejmě mu vychází, že IVC je o mnoho levnější. Zkouší oblíbenou fintu podomních obchodníků na domácích nákupních party a vyhlašuje dražbu. Jedna dvojice se odhodlává a zdvihá ruce pro nákup dovolené za dvacet tisíc korun. Prý je v ceně padesáti tisíc a u Fischera by se měla pořídit za osmdesát tisíc korun. Následuje noblesní přípitek levným šampaňským. Ostatní manželé se rozpačitě usmívají, ale do hlav jim vidět není. Jejich oči ovšem prozrazují, že i oni nad nabídkou váhají, ale zároveň jí tak zcela nevěří. O své peníze se přece jen bojí. "Vyhrávající" manželský pár je těsně před podpisem smlouvy o zaplacení dovolené. Hosteska posílá muže pro peníze do bankomatu. Jestli je vyzvedne a jeho žena podepíše, nic jim už nepomůže. Obchod se zdaří...

CO JE TIMESHARE?

Timeshare znamená, že si zájemce místo celého domu v turistickém středisku koupí navždy jen jeho část, a s tím i právo využívat ji jeden týden v roce. Stejné právo si zakoupí další lidé, a tak se o náklady na pořízení i údržbu této nemovitosti podělí. Zakoupený termín pobytu i zakoupené místo je možné v rámci stejné timesharingové společnosti měnit.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Test „havajských“ pizz: obrovské rozdíly v množství šunky a ananasu

Nejbohatší mražená pizza má dvakrát více šunky než ta nejchudší. A jedna čerstvě připravená chutnala hůř než vítěz mezi pizzami z mrazáků. I to ukázal test...  celý článek

Brigádnice Eva Pláničková sklízí první dozrávající jahody na plzeňské plamntáži u Kalikovského mlýna
Tristní bilance prodejců jahod na severu Moravy: dva ze tří porušili zákon

Většina obchodníků prodávajících v Moravskoslezském a Olomouckém kraji jahody, jejichž stánky zkontrolovala Česká obchodní inspekce (ČOI), porušila zákon o...  celý článek

Druhé finálové utkání hokejové extraligy mezi Kometou a Zlínem (18. dubna)...
Podniky diskriminovaly nevidomé i fanoušky Komety, odhalila inspekce

Česká obchodní inspekce zjistila v prvním čtvrtletí pět případů diskriminačního jednání v obchodech a restauracích. Inspektoři za to uložili tři pokuty v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.