Aerolinky se tak také chtějí vyrovnat s rostoucí poptávkou. "Proces výroby letadla je skutečně dlouhý a my potřebujeme kapacitu navýšit rychle," řekl prezident firmy Zhang Wuan serveru cctv.com.
Podle Wuana jde o nápad čínského vicepremiéra Zhang Dejianga. "Navrhl, aby se lidé dostali do letadla jako do autobusu," dodal.
Firma má podle něj objednáno čtrnáct letadel, ale musí na ně čekat nejméně do příštího roku. Na trhu jsou přitom stovky nevyužitých letadel uzemněných kvůli krizi v letectví. Plán už prý aerolinky konzultovaly s Airbusem, který tvrdí, že by taková doprava byla bezpečná.
Aerolinky musí na přepravu "na stojáka" dostat povolení od čínského úřadu pro civilní letectví. Zažádat o něj chce do konce roku. Spring Airlines vznikly v roce 2005, svoji základnu mají v Šanghaji, létá s třinácti Airbusy A 320.
Přiblížit cestování letadlem autobusům se snaží čím dál více firem. Ryanair například plánuje, že si lidé budou muset nosit do letadla i své vlastní kufry, aby ušetřili za personál, který zavazadla do podpalubí nakládá.