Novou pohonnou jednotku budou využívat stroje L-410 UVP-E20.
"Významným faktorem ovlivňujícím provozní náklady je i prodloužená doba mezi generálními opravami z původních 3 000 letových hodin na 3 600 hodin. Díky zlepšeným výkonům bude umožněn i provoz letounu v teritoriích, kde to dříve nebylo možné," upřesnila Nora Strádalová z marektingového oddělení Aircraft Industries.
Testování? I plus 50 stupňů v emirátech
Důležité je, že zvýšení výkonu nemá vliv na rozměr a hmotnost letadla. Certifikát výrobku kunovické fabriky udělila Evropská agentura pro bezpečnost civilního letectví na základě důkladných testů, které trvaly déle než rok.
"Obsahovaly analýzy, výpočty, pozemní a letové zkoušky. Výkony motoru a letounu byly testovány i v extrémně vysokých teplotách kolem 50 stupňů ve Spojených arabských emirátech," doplnila Strádalová.
První vzlet prototypu, který zahájil etapu složitých zkoušek, se uskutečnil v listopadu 2011 na letišti v Kunovicích. Letové zkoušky pak probíhaly po celý loňský rok.
Nově upravený letoun najde uplatnění v regionální letecké dopravě po celém světě. Letos se společnosti podařilo prodat už sedm letadel - dvě na Slovensko a zbytek do Ruska, kam v těchto dnech odlétá osmý stroj.
Díky kratšímu vzletu a zlepšeným výkonům lze letoun provozovat i v teritoriích, kde to dříve nebylo možné, na letištích ve vysoké nadmořské výšce, s vysokými teplotami nebo s krátkou vzletovou a přistávací dráhou.