Úprava povrchu má zajistit maximální bezpečnost při startech a přistávání, hlavně v zimě a za deště.
Letiště už letos problémy s protiskluzovou vrstvou řešilo. V polovině června muselo hlavní ranvej na tři dny uzavřít. - více zde
Letiště se ale musí vyrovnat ještě s jedním problémem Ukazuje se totiž, že povrch hlavní přistávací dráhy v Ruzyni je příliš hrubý a pneumatiky se rychleji opotřebovávají. Mechanici aerolinií museli v posledních týdnech gumy vyměňovat mnohem častěji než dříve. Za den šlo o pět až sedm kol. Hrubší povrch ale na druhou stranu zaručuje větší bezpečnost.- více zde
Ruzyňskou ranvej upravuje společnost Freko, která v Česku zastupuje německou firmu Possehl. Ta podle tiskové mluvčí letiště Evy Krejčí zajišťuje úpravu více než 120 ranvejí po celé Evropě. Ředitel firmy Richard Sequens ujišťuje, že při nynější úpravě společnost na parametry hrubosti dohlédne.
"V druhé etapě zároveň sjednotíme povrch dráhy tak, aby hodnoty drsnosti i ostatní parametry byly vcelém používaném rozsahu stejné,“ uvedl Sequens.
Přislíbil také, že firma preventivně zkontroluje i dosavadní úpravy, aby se vyhnula případným problémům, jaké nastaly letos v červnu, kdy protiskluzová vrstva dobře nepřilnula k betonovému podkladu.
Letiště ujistilo, že úpravy ranveje neohrozí přílety a odlety letadel.