"Z celosvětových zkušeností vyplývá, že letiště celkem generuje tisíc přímých a nepřímých pracovních míst na milion přepravených cestujících ročně," uvedl mluvčí skupiny Penta Martin Danko.
Vodochody mají ambici přepravovat až 3,5 milionu cestujících ročně, tedy bezmála třetinu kapacity ruzyňského letiště. Vytvořilo by se tak přes tři tisíce pracovních míst.
Z celkem 510 přímých míst vytvořených po zahájení provozu mají 150 obsadit pracovníci pro odbavení cestujících, stovku security, po 80 místech zaměstnanci pro pozemní odbavení letadel a pracovníci pro provoz letiště a správu majetku. O zbytek se podělí hasiči, IT specialisté, zaměstnanci do řízení letového provozu a administrativy.
"Mezi pracovní činnosti navazující na provoz letiště patří například technická údržba letadel, plnění leteckých pohonných hmot, stravovací a ubytovací služby, obsluha dopravní infrastruktury, služby bázovaných leteckých společností a další obchodní aktivity," dodal Danko.
O práci mají zájem místní, obce se ale bouří
Zveřejněním této struktury reagovala Penta na stoupající informační poptávku po pracovních místech ze strany veřejnosti.
"Zájemci, kteří se již nyní průběžně hlásí a posílají životopisy, jsou ve velké většině lidé z okolního regionu, kteří nechtějí dojíždět za zaměstnáním a vítají možnost práce blízko svého bydliště," sdělila iDNES.cz Martina Válová z oddělení pro komunikaci společnosti Penta.
"Co se týče výše platů, máme obecnou představu, která vychází ze stávající situace na trhu práce na obdobných pozicích a u podobně velkých firem," dodala s tím, že se výše mezd upřesní až v roce 2012.
Penta o výstavbě letiště mluví už dlouhou dobu, původní termín otevření byl plánován na loňský rok. V současnosti se zpracovává posudek dopadů na životní prostředí. Penta také vede spory se sousedními obcemi, kteří si letiště nepřejí.