Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Letiště revolučně upraví prostory před terminály. Budou patřit chodcům

  15:16aktualizováno  15:16
Novou podobu dostanou venkovní veřejné prostory na Letišti Václava Havla. Vedení letiště už vybralo vítězný architektonický návrh, jak by měl areál vypadat v příštích letech.

Ještě před venkovními úpravami začne letiště měnit vnitřek terminálů, první práce mají začít příští rok. | foto: Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy

Z patnácti návrhů vybrala odborná porota návrh architektonického ateliéru Rala v čele s architektem Radkem Lampou. Soutěž organizovalo Letiště společně s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy.

„Návrh přináší moderní myšlenku utlumení povrchové dopravy s upřednostněním chodců, kteří jsou hlavními uživateli veřejného prostranství v úrovni terénu,“ uvedlo Letiště Praha v tiskové zprávě.

Voda z automatu za euro, z pítka zdarma. Pražské letiště dál zlevňuje

Podle poroty přistoupil koncept vítězného návrhu nejlépe k velmi obtížné úloze zahrnující reorganizaci dopravy a novou koncepci pro veřejná prostranství před terminály. Prostor před terminály se v konceptu vítězného návrhu navíc stává kultivovaným rozšířením letištních hal.

Architekti se v podstatě museli popasovat se zadáním, aby mysleli i na budoucí železniční stanici na Ruzyni. Protože přivedení vlaků na terminály ale neumí letiště ovlivnit, návrh musí zároveň počítat s tím, že veřejnou dopravu budou nadále zajišťovat autobusy.

Konečného vítěze vybrala sedmičlenná soutěžní porota složená ze zástupců odborné veřejnosti a zástupců Českého aeroholdingu. Druhé místo nebylo porotou uděleno, o třetí příčku se dělí návrhy Ateliéru D3A a autorského kolektivu CMC Architects a Ateliéru DUA. „Vítězný projekt se nejvíce přiblížil k našemu záměru přeorganizovat dopravní řešení a celkově modernizovat a zpříjemnit pobytové prostory před terminály letiště,“ řekl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého aeroholdingu.

Fotogalerie

Letiště zatím neví, kdy prostranství dostanou novou podobu: čeká ještě na vypršení lhůty pro podání námitek proti vítězi soutěži, poté zahájí jednání s autory o další spolupráci.

„V první fázi bude následovat územní studie, tedy dopracování konceptu řešení, podle kterého budou stanoveny další kroky. Naší prioritou bude nové řešení dopravy s moderní a přehlednou navigací řidičů, organizace taxi služeb či parkování v areálu letiště,“ nastínil další postup Řehoř.

Letiště chce návrhy zveřejnit na plánované výstavě v prostorách terminálů, návrhy budou zveřejněny také na webu www.menimeletiste.cz.

Ještě před venkovními úpravami začne letiště měnit vnitřek terminálů, první práce mají začít příští rok.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stavba Gotthardského železničního tunelu.
Protunelované Česko zrychlí železniční dopravu. Kde všude se má razit?

Dopravu na tuzemských železnicích zrychlí nové tunely, jaké dosud Česko nevidělo. Jako první přijde na řadu čtyřkilometrový tunel Ejpovice u Rokycan. Podle...  celý článek

Boeing společnosti Virgin Atlantic nouzově přistál na londýnském letišti...
Číňané vstupují do Air France, Branson ztrácí většinu ve Virgin Atlantic

Britský miliardář Richard Branson ztrácí majoritní podíl v aerolinkách Virgin Atlantic, které před více než třiceti lety zakládal. Prodej třetiny akcií je...  celý článek

Billboardy u dálnice D1 v Praze. Ilustrační foto
Billboardy od dálnic v září zmizí, provozovatelé se ale chtějí soudit

Od září zmizí od dálnic a silnic I. třídy na 3 tisíce billboardů. Jejich provozovatelé budou zákaz respektovat, někteří se ale chtějí s Českem soudit o ušlý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.