Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Letošní Super Bowl potvrdil nejdražší reklamní časy

  13:33
Finále ligy amerického fotbalu, známý Super Bowl, není pouze sportovním kláním. Po řadu let se sportovní přenos stává i prestižním soubojem o nejlepší reklamu. Super Bowl je totiž v USA nejsledovanějším programem - a to je lákadlem pro inzerenty, kteří během přestávek útočí svými reklamami.

Letos televizní společnost CBS utržila za reklamní časy 2,6 milionu dolarů za půl minuty. | foto: Reuters

Letošní finále, které probíhalo v noci na pondělí, sledovalo přibližně 90 milionů diváků a firmy zaplatily televizní společnosti CBS za jeden půlminutový spot 2,6 milionu dolarů (asi 56 milionů korun). To je o něco více než loni, kdy finále přenášela televize ABC.

Za poslední dvě desetiletí utratili inzerenti celkem více než 1,7 miliardy dolarů, aby upozornili především na takové výrobky, jako jsou piva a auta. Během této doby vyletěla cena reklamního času na čtyřnásobek. Společnosti ale těchto sum nelitují, protože nikdy jindy neosloví tolik potenciálních zákazníků najednou.

REKLAMNÍ SPOTY NAJDETE ZDE

Největší zájem o reklamní čas v Super Bowlu měly letos společnosti Anheuser-Busch, General Motors a Pepsi.

Anheuser Busch, který vyrábí pivo značky Budweiser, letos koupil deset půlminutových spotů. A nejspíše se mu to vyplatilo.

Každý ročník finále Super Bowl provádí deník USA Today výzkum mezi dobrovolníky, jehož cílem je zjistit, jaká reklama se lidem nejvíce líbí. Letos se nejoblíbenější stala jeho reklama na Budweiser, jejíž hlavními hrdiny je armáda krabů.

Tvůrci reklamy schválně vsadili na vizuální humor. "Pokusili jsme se najít něco, čemu by rozuměli lidé na celém světě," vysvětluje Bob Lachky z vedení pivovaru. Reklamy na jeho různé produkty zaujaly čtyři místa z pěti nejlepších.

Letošní ročník se odlišoval od těch předchozích tím, že společnosti daly možnost i kreativním nadšencům, aby vymysleli a zrealizovali vlastní reklamní šot. Největší ohlas získala amatérská reklama na chipsy Doritos, která jejího tvůrce stála pouhých dvanáct dolarů.

Přitom výjimkou nebyly takové reklamy, jejichž rozpočet se díky speciálním efektům vyšvihl až za hranici jednoho milionu dolarů.

Podle agentury Reuters se ale letos nepodařilo reklamním tvůrcům navázat s diváky dostatečný kontakt a některé reklamy v nich dokonce vyvolaly úzkost. Vyplývá to z experimentu vědců z Kalifornské univerzity v Los Angeles, kteří zkoumali mozkovou aktivitu deseti lidí během sledování reklamních spotů.

Autoři: ,

Teplo z uhlí podraží o deset až třicet procent, říká zástupce tepláren

  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Sociální sítě jsou nepřítelem hospody, říká šéf obchodu z Prazdroje

18. dubna 2024

Premium Dříve se v hospodě vypilo na jedno posezení více piv, ale byly to spíše desítky. Dneska naopak...

Kansas láká migranty z New Yorku na práci. Zaměstnáme každého, slibuje

18. dubna 2024

„Chcete práci? Přijďte k nám!“ S takovým vzkazem se obrátil starosta Kansas City Quinton Lucas na...

Za pivo i 255 korun. Rozdíly cen jsou v Evropě obrovské, Praha patří mezi levné

17. dubna 2024

Premium Vyrazit na pivo se v Evropě nejvíc prodraží v severských zemích, kde v sobě ceny zahrnují vysoké...

Čínský vývoz do Ruska klesá pod hrozbou amerických sankcí. Moskva to zlehčuje

17. dubna 2024

Čínský vývoz do Ruska klesá. Ukázala to březnová data, podle nichž se tok zboží z z Číny meziročně...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...