Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Letoví dispečeři dostanou nové simulátory i učebny za 130 milionů

  14:48aktualizováno  14:48
Státní společnost Řízení letového provozu zmodernizuje školu pro letové dispečery. Kromě nových simulátorů pro radarové a věžní řízení se dočkají rekonstrukce i současné učebny, stravovací a ubytovací prostory. Podle ředitele společnosti Richarda Klímy bude vyjde tato veřejná zakázka na zhruba 130 milionů korun.

Za bezpečný letový provoz nese řídící osobní zodpovědnost. S ohledem na to je ohodnocena i jeho mzda, která se pohybuje kolem sta tisíc korun za měsíc | foto: Jiří ŠvorcXman.cz

"Je zřejmé, že kapacitou a komfortem pro studenty budova Letecké školy začíná zaostávat za silnou evropskou konkurencí. Má-li škola udržet své výsadní postavení na trhu, musí dojít nezbytně k úpravám ubytovacích kapacit a radarového simulátoru," uvedl Klíma.

Výcvik zahraničních dispečerů představuje pro Řízení letového provozu (ŘLP) významný zdroj příjmu. V letošním roce škola pořádala kromě školení pro tuzemské dispečery výcvik pro zaměstnance řízení provozu z Polska, Rakouska, Německa, Španělska, Albánie, Makedonie, Gruzie, Kazachstánu, Arménie a Kyrgyzstánu.

Vítěz zakázky bude známý na konci listopadu. Samotná rekonstrukce bude podle Klímy trvat zhruba rok. Výcvik se během rekonstrukce přesune do provizorních prostor technického bloku. Většina vybavení Letecké školy včetně techniky podle Klímy pochází z roku 1997, kanalizace a vodovodní potrubí v objektu pochází ze 70. let minulého století a jsou už nevyhovující.

Státní podnik Řízení letového provozu ČR vznikl v lednu 1995. Poskytuje veřejné letecké služby uživatelům vzdušného prostoru České republiky a na letištích Praha - Ruzyně, Brno - Tuřany, Ostrava - Mošnov a Karlovy Vary. V loňském roce společnost zvýšila hrubý zisk skoro o dvě třetiny na 203 milionů korun. Letecký provoz nad Českem loni stoupl o téměř tři procenta na 682 971 pohybů letadel. Letos by mohl překonat 700 000 pohybů za rok.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.