Pořadí zveřejnil firma FlightStats na svých stránkách. Žebříček nejpřesnějších dopravců se mírně liší od podobných statistik společnosti OAG, v kterých vyhrála společnost Hawaiian Airlines. OAG ale řešila přesnost podle zpoždění na příletu i odletu, FlightStats jen na příletu.
Podle FlightStats byly loni nejpřesnějšími aerolinkami nizozemské KLM, kterým zvládlo přiletět včas 88,53 % spojů. Stříbro má španělská Iberia a bronz japonské JAL. KLM bodovaly i v žebříčku OAG, kde byly třetí.
Nejpřesnější aerolinky | Nejméně přesní dopravci |
---|---|
KLM 88,53 % | El Al 44 % |
Iberia 88,18 % | IcelandAir 58,95 % |
JAL 87,8 % | Air India 61,29 % |
Qatar Airways 86,34 % | Philippine Airlines 61,67 % |
Austrian 85,74 % | Asiana Airlines 62,54 % |
ANA 85,54 % | China Eastern Airlines 64,2 % |
Singapore Airlines 85,45 % | Hong Kong Airlines 66,58 % |
Delta Air Lines 85,17 % | Air China 67,26 % |
TAM Linhas Aéreas 85,07 % | Korean Air 68,26 % |
Qantas 84,3% | Hainan Airlines 69,7 % |
Čeští dopravci na seznamu nejpřesnějších dopravců v Evropě chybí, současně však nejsou ani na seznamu nejhorších. Ten může být pro řadu cestujících překvapením, umístili se na něm většinou zavedení dopravci.
Agentura Blooomberg si od FlighStats vyžádala data i o dalších dopravcích, z kterých sestavila vlastní žebříček nejčastěji zpožděných aerolinek. Nejhůře dopadl izraelský národní dopravce El Al, u kterého loni doletělo včas jen 44 % letů. Druhý skončil IcelandAir, kterému letělo na čas 59 % letů, na třetím místě je Air India s přesností 62 %. Právě v Air India vyvolal žebříček největší pozdvižení. FlightStats uvedl, že jde o vlastní propočet Bloombergu, a od žebříčku nejhorších se tak distancoval.
Do statistik zpoždění se započítává každý let, který přilétl o více jak 14 minut a 59 sekund později oproti plánu. Podle viceprezidenta FlightStats Jima Hetzela přesnost aerolinek dlouhodobě roste.