Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Lety na dovolenou: zpoždění i devatenáct hodin

  10:48aktualizováno  10:48
Cesta na dovolenou a zpět se poslední dny českým cestujícím s řadou leteckých společností výrazně komplikuje. Některé aerolinky se potýkají s výrazným zpožděním některých spojů.
Aerolinky musí lidem podle evropské směrnice zajistit po dvou hodinách zpoždění již občerstvení. Ilustrační foto.

Aerolinky musí lidem podle evropské směrnice zajistit po dvou hodinách zpoždění již občerstvení. Ilustrační foto. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Například klienti cestovní kanceláře Sunny Days se vrátili z dovolené dnes v půl desáté po téměř devatenáctihodinovém zpoždění. Původně měli přiletět včera ve dvě hodiny odpoledne. Cestující nakonec přepravily nízkonákladové aerolinky SkyEurope, které samy bojují několik dní po přesunu letů z Vídně do Bratislavy s velkými zpožděními. - čtěte Letadlo s klienty Sunny Days dosedlo na letiště

Ukazuje to i středeční provoz v Praze. Většina letů SkyEurope má kvůli nedostatku letadel znovu více jak dvouhodinové zpoždění. Rekordmanem je linka z Bergama: ta měla přiletět včera ve 22:20, ale dosud ještě nepřilétla.

Velké zpoždění kvůli technické závadě má znovu i Wizz Air a stejně jako v pondělí postihne nejvíce cestující do švédského Malmö. Jejich odlet v půl sedmé ráno je zatím posunut na 15:50.

Wizz Air měly problémy s letadlem

Podle Natasy Kazmer, mluvčí Wizz Air, nabídla společnost kromě povinného občerstvení klientům v Praze i ubytování. Airbus 320 měl včera problémy už v Londýně, nakonec přiletěl o pět hodin a dvacet minut později.

"Měli jsme problémy s přetlakováním kabiny," vysvětlila Kezmer. Komplikace v Londýně aerolinky nakonec vyřešily, letadlo ale bylo celou noc ještě na důkladné prohlídce, které zpozdilo i další let.

Aerolinky musí lidem podle evropské směrnice zajistit po dvou hodinách zpoždění již občerstvení. Jenže při cenách z pražského letiště často cestující narazí. Směrnice totiž neříká, jak velkou částku musí dopravci zaplatit. Lidé mohou být rádi, že jim poukaz vystačí na vodu a housku.

Při zpoždění, kdy je odlet až další den, musí dopravci zajistit ubytování. Aerolinky také musí umožnit cestujícímu dva telefonní hovory nebo poslání faxu či e-mailu. Při více než pětihodinovém zpoždění může klient odstoupit od letu a nechat si vrátit peníze. Finančně nejvýhodnější je pak pro zákazníka zrušení letu: za to musí aerolinky nejen vrátit peníze, ale ještě vyplatit odškodné. V případě dálkového letu až 600 eur.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.