Zdánlivě výhodný nákup napodobeniny známé značky tak může vyjít až na astronomickou částku 10 tisíc eur.
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) proto varuje všechny české turisty, kteří míří na Apeninský poloostrov, aby se takovým nákupům vyhnuli.
"Dánská turistka, která si před několik dny chtěla v Itálii koupit za deset eur sluneční brýle s uvedenou známou značkou, musí zaplatit pokutu 3 333 eur," uvádí SOS. Součástí trestu je samo sebou i zabavení zboží.
Italské úřady přitom vycházejí z předpokladu, že jména proslulých značek spotřebitelé znají. Omluvou tedy není, pokud zákazník tvrdí opak. Právě u turistů přitom může být znalost značky problematická.
"Spotřebitelům je podsouvána spoluúčast při porušování zákona poškozováním práv k duševnímu vlastnictví," uvádí v tiskové zprávě SOS s tím, že sdružení s takovým způsobem boje proti falzifikátům nesouhlasí.
"Sdružení obrany spotřebitelů ČR zásadně odmítá kriminalizaci spotřebitelů při nákupu výrobků a služeb," uzavírá Ivana Picková ze sdružení.