Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levnější registr vozidel má další zdržení, stát nesmí uzavřít smlouvu

  14:11aktualizováno  14:11
Antimonopolní úřad zakázal ministerstvu dopravy uzavřít smlouvu s vítězem tendru na provoz Centrálního registru vozidel. Tím se minulý týden stala telekomunikační firma O2 vlastněná skupinou PPF Petra Kellnera. Převzít registr měla od října, teď se to zřejmě nestihne.

Ilustrační snímek. | foto: Martin Stolař, MAFRA

Zákaz úřad udělil na základě podnětu firmy ICZ, současného provozovatele registru, který byl neúspěšný v nové soutěži. Ministerstvo dopravy se zákazem nesouhlasí, jednu stížnost už před čtrnácti dny úřad zamítl.

„Respektujeme rozhodnutí antimonopolního úřadu, i když s ním nesouhlasíme. Nyní prozkoumáme důvody, které antimonopolní úřad vedly ke změně stanoviska,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Provoz registru měla nová soutěž výrazně zlevnit. Nový provozovatel, firma O2, zakázku vyhrála s druhou nejnižší cenou - 40 milionů korun na tři roky. Stávající provozovatel ICZ přitom za registr měl podle smluv dostat až 107 milionů.

ICZ požaduje, aby byla soutěž zcela zrušena. Argumentuje tím, že uchazeči byli diskriminování. Ministerstvo podle ní v dokumentaci k zakázce mělo nepřiměřené požadavky u prokazování kvalifikace u techniků, kteří se budou na zakázce podílet, a další přemrštěné a nákladné požadavky.

Prodloužení smlouvy na spadnutí

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) teď rozhodl, že se smlouva na „Zajištění provozu a rozvoje Centrálního registru vozidel“ nesmí uzavřít dřív, než bude „případ řádně prošetřen, případně než bude zjednána náprava“.

Je tak pravděpodobné, že firma ICZ si tak udrží stávající zakázku o něco déle - ministerstvo s ní zřejmě bude muset prodloužit smlouvu o několik měsíců bez výběrového řízení. „Pokud bude nutné uzavřít dočasně smlouvu se současným provozovatelem registru, pak musíme jednat o zlevnění provozu na nezbytně nutnou dobu, než registr převezme nový subjekt,“ dodal Ťok.

Ministerstvo dopravy podcenilo přípravu a zakázku vypsalo pozdě. Nepočítalo s možnými komplikacemi jako jsou právě odvolání neúspěšných uchazečů k ÚOHS.

Problémy s registrem vozidel nastaly při přechodu na nový IT systém v červenci 2012. Byl nevyzkoušený a vybraný bez soutěže. Následovala výměna provozovatele bez otevřené soutěže, kterou vyhrála ICZ a nový, řádný tendr se připravoval dva roky. Současný vítěz vzešel ze sedmi uchazečů.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.