Ve srovnání se stejným obdobím před rokem je to nárůst o více než sedmdesát procent. "Obsazenost letů se v daném období zvýšila o 3,9 procentního bodu na 77 procent," uvedla společnost v tiskové zprávě.
Růst počtu cestujících ve středu nahlásil i britský easyJet. Ten se sice nemůže pochlubit takovým závratným růstem jako slovenský dopravce, počet cestujících je ale několikanásobně vyšší. Během šesti měsíců do března s easyJetem letělo téměř patnáct milionů lidí, což je meziročně více o desetinu.
Na nezájem cestujících si tedy firmy stěžovat nemohou. Kromě silné konkurence jim ale přidělává starosti hlavně drahá ropa. Ceny vzrostly o polovinu, což například právě pro easyJet představuje přes tři libry na každou letenku. Společnost se tak neubránila velké ztrátě, i když čekala, že bude ještě hůř.
Podle výsledků, které firma zveřejnila ve středu, se ztráta v prvním pololetí finančního roku, který končí v březnu, zdvojnásobila na 40 milionů. I tak je ale společnost optimistická.
"Výsledky dosažené během první poloviny období působí velice povzbuzujícím dojmem a dokonce překonaly naše původní očekávání," uvedl šéf společnosti Andy Harrison.
Celkově firma počítá, že zisk před zdaněním může zvednout až o 15 procent oproti roku 2005.