Jízda Bejrútem se podle odpůrců lechtivé reklamy stala nebezpečím. Paže lepých modelek oděných v miniaturních plavkách, třímajících v ruce nejmodernější opalovací krém a svůdně hledících skrz sluneční brýle prý nutí řidiče, aby místo na vozovku hleděli s uspokojením nebo pobouřeným výrazem na billboardy.
Na něco takového nebyli dosud v silně muslimsky a křesťansky založené zemi zvyklí. Nepanují zde sice nepanují zdaleka nejpřísnější konvence pro oblékání žen a dívek, tento druh propagace ale vyvolal bouři nevole.
"Nechceme vypadat jako fanatici. Snažíme se zachovat reklamu v přijatelných mezích a respektovat důstojnost žen. Je to utrpení vidět, kolik žen je používáno jako sexuální objekt při propagaci zboží," říká rezolutně Abdo Abu Qassm, šéf katolického informačního centra.
Dodal, že se na jeho organizaci obrátilo mnoho znechucených lidí, kteří si stěžovali na obscénnost reklamy a také na to, že plakáty ohrožují jejich děti.
Minulý týdne zástupci katolické církve spolu s muslimskými a ženskými organizacemi podali proti agresivní reklamě stížnost ke státní prokuratuře.
Státní zástupce se pak v pondělí setkal s reklamními tvůrci. "Bohužel jsme podepsali dohodu o tom, že z reklam odstraníme všechno, co nazvali pornografií," prohlásil zatrpkle po jednání jeden z nich.
Dodal, že je to nebezpečný precedent, který posouvá kritéria pro reklamu a dává podobným odpůrcům erotických motivů prostor k ofenzivě. Situací se prý bude zabývat sdružení reklamních agentur.
Spokojená teď bude silná šíitská fundamentalistická strana Hizballáh, která v oblastech, nad kterými drží kontrolu, zakazuje znázorňovat nahá těla nebo reklamu na alkohol.
Libanon pobořila reklama na letní zboží a přípravky na hubnutí. |