Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Liberecký kraj dá dráhy k soudu. Kvůli novým vlakům, které vyjely pozdě

  11:26aktualizováno  11:26
České dráhy nechtějí zaplatit část pokuty ve výši 2,3 milionu korun, kterou jim udělil loni Liberecký kraj za to, že nenasadily včas na několik tratí na severu Čech slibované nízkopodlažní motoráky Stadler. Liberecký kraj je proto zažaluje.

Jeden z nových vlaků RegioShuttle RS-1 Stadler, které objednal Liberecký kraj. Na snímku na viaduktu ve Smržovce na Jablonecku | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Podle Moniky Šulcové z odboru dopravy jde o pokutu za nedodržení smlouvy v prosinci roku 2011. České dráhy tehdy slíbily nasadit na všechny vlaky Jizerskohorské železnice nové soupravy Stadler, část jich ale dodaly až o několik měsíců později.

"ČD ctí znění smlouvy, které bylo připraveno Libereckým krajem a tvořilo součást zadávací dokumentace pro výběrové řízení na zajištění dopravní obslužnosti, proto nás postup Libereckého kraje překvapuje," řekl MF DNES mluvčí drah Radek Joklík. 

Zpoždění nasazení vlaků bylo způsobeno jednak technickými problémy, jednak i pozdějším termínem dodání ve smlouvě. Poslední vozy měl dopravce podle smlouvy od výrobce získat až na začátku loňského roku.

Dráhy pochybení uznaly, ale nesouhlasily s výpočtem pokuty. Zaplatily jen 700 tisíc namísto požadovaných tří milionů. "Ve smlouvě máme stanoveno nasazení nových vozidel v 96 procentech na všech vysoutěžených linkách. České dráhy si to ale zprůměrovaly, když na třech linkách plnily a na dvou neplnily. V průměru za spoje celkem jsou pro ně procenta příznivější a pokuta by pro ně byla nižší. My počítáme linky zvlášť," uvedla Šulcová na tiskové konferenci. Nejde však o finální částku, kraj chce po dopravci ještě peníze za leden.

Provoz na Jizerskohorské železnici zajišťují vlaky Stadler RegioShuttle. Jde o tratě Liberec - Harrachov a spojení Liberce s Frýdlantským výběžkem. Dráhy na nové motorové vozy získaly peníze částečně z evropských fondů. Nákup nových vozů přinesl větší komfort i zájem cestujících. Provoz na Jizerskohorské železnici je jedním z mála úseků v Česku, kde si kraj objednává dopravu na základě veřejné soutěže.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.