Virgin Media vznikla v roce 2006 fúzí kabelových firem Telewest a NTL a mobilního operátora Virgin Mobile díky iniciativě vlastníka Virgin Group Richarda Bransona.

Virgin Media vznikla v roce 2006 fúzí kabelových firem Telewest a NTL a mobilního operátora Virgin Mobile díky iniciativě vlastníka Virgin Group Richarda Bransona. | foto: Václav Nývlt, Technet.cz

Liberty Global koupí Virgin Media, bude konkurovat Murdochově BSkyB

  • 0
Operátor kabelových televizí Liberty Global, jehož vlastní americký miliardář John Malone, se dohodl na koupi druhého největšího provozovatele placené televize v Británii Virgin Media za zhruba 16 miliard dolarů (304 miliard Kč).

Obě firmy to oznámily v noci na středu. Malone se tím stane na britském trhu velkým konkurentem dalšího globálního mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Murdochova společnost News Corp. vlastní 40 procent tamní největší placené televize BSkyB.

Spojení Liberty Global a Virgin Media vytvoří kabelovou společnost s potenciálním trhem 47 milionů domácností a se 25 miliony zákazníky ve 14 zemích světa. Liberty Global je na většině svých 11 evropských trhů největším kabelovým operátorem televizního vysílání a internetu. Obě společnosti měly loni dohromady tržby 16, 8 miliardy dolarů.

Šéf Liberty Global Mike Fries uvedl, že po spojení bude kolem 80 procent výnosů skupiny pocházet z pěti zemí - Británie, Německa, Belgie, Švýcarska a Nizozemska.

Malone, jemuž se kvůli jeho tvrdému stylu jednání přezdívalo Cable Guy, Cable Cowboy nebo i Darth Vader podle jedné z postav Hvězdných válek, se prodral na výsluní sérií akvizic. V jejich rámci americké odvětví kabelových komunikací ovládlo několik velkých hráčů.

Malone se před zhruba deseti lety střetl s Murdochem, když jeho Liberty Media bojovala s News Corp. o ovládnutí největší americké satelitní televize DirecTV Group a skončilo to nerozhodným výsledkem.

Virgin Media vznikla v roce 2006 fúzí kabelových firem Telewest a NTL a mobilního operátora Virgin Mobile díky iniciativě vlastníka Virgin Group Richarda Bransona. Po letech nákladného budování sítě se firma před dvěma lety vymanila z těžkých ztrát. Pokrývá však stále jen asi polovinu Británie a podle analytiků má potenciál k další expanzi.

,