Unie, zastupující zájmy většinou malých firem o zhruba deseti lidech, se rozhodla spustit portál poté, co se jí v roce 2010 podařilo pro své členy získat padesátiprocentní slevu na volání od tuzemského operátora.
Akce ZZa socialistického Československa to byla "spontánní" brigáda lidí, za kterou nedostávali zaplaceno. V Akci Z se tak například uklízela sídliště, v parcích lidé hrabali listí, z "nadšení" ale vznikaly i kanalizace, kulturní domy či prodejny. Spontánnost akcí však nebyla zcela upřímná, kdo se do akce nepřidal, mohl mít nepříjemnosti. "To slovo Akce Z bylo v minulosti chápáno spíš negativně, ale my jsme ho pro portál použili v nadsázce. Lidé rádi vzpomínají na minulost, a tak jsme té nostalgie využili," říká Kotlárová. |
"Na tomto příkladu jsme si uvědomili, jak velké marže některé podniky mají a že je jsou schopny výrazně snížit, pokud získají větší počet nových zákazníků. Padesátiprocentní sleva měla velký ohlas a naši členové se nás začali ptát, zda nejsme schopni vyjednat výrazné slevy i na jiné služby a zboží," vysvětluje Radomíra Kotlárová, první místopředsedkyně Unie malých a středních podniků ČR, co vedlo ke vzniku portálu akcez.cz.
Může se na něm registrovat každý, kdo chce například levněji telefonovat a brouzdat po internetu, platit méně za benzin a naftu či za spotřebu energií, ale i ten, kdo chce ušetřit na nákupu potravin a značkového oblečení.
Podnikatelé si slibují nižší náklady
Unie nechá lidi registrovat tři měsíce a pak se pro ně bude u jednotlivých oblastí podle počtu přihlášených zájemců snažit vyjednat co nejlepší ceny. Čeká, že budou mnohem výhodnější než například slevové karty, které rozdávají jednotliví prodejci.
Nižší ceny, a tím pádem nižší náklady očekává i majitel jihlavské cukrárny U brány. "Zaměstnávám patnáct lidí a pokud by se mi podařilo získat nižší ceny za volání, našemu podnikání by to pomohlo. Myslím si, že u volání slevy v řádu desítek procent můžeme tímto způsobem získat. U ostatního zboží takové slevy nečekám, ale každá koruna, kterou jde ušetřit, je dobrá," říká Josef Sankot.
Registrace je zdarma
Registrace i následné využívání slev je bezplatné. Unie si od toho ale "zisk" slibuje, a to v podobě větší členské základny, tím pádem i větších příspěvků a vyjednávací síly pro prosazování vlastních zájmů. "S politiky a různými státními orgány se snažíme vyjednávat vhodnější podmínky pro podnikání našich členů. Čím více nás bude, tím více nám budou naslouchat," slibuje si Kotlárová.
Unie nehodlá registrace zpoplatnit ani v budoucnu, a to ani lidem, kteří nejsou jejími členy. "Ne, to rozhodně neplánujeme. Vyjednávání pro více lidí nás nic nestojí, tak proč bychom to měli zpoplatňovat. Naopak, můžeme dosáhnout ještě vyšší slevu a navíc se nám tím zvýší čtenost našich stránek," dodává s tím, že členská základna unie se od pondělí zvýšila téměř o desetinu a návštěvnost stránek stoupla na dvojnásobek.