Levi Strauss - Levi's.

Levi Strauss - Levi's. | foto: flickr.com

Lidé si kupovali méně Levisek, zisk jejich výrobce klesl přes 40 procent

  • 21
Výrobce džínového oblečení Levi Strauss & Co se ve třetím fiskálním čtvrtletí propadl o 41 procent na 40,7 milionu dolarů (714 milionů Kč). I na něj tak dopadla ekonomická krize, když lidé šetřili na nákupu značkových džínů. Výsledky firmy táhl dolů vedle nižších prodejů také slabý dolar.

Tržby za tři měsíce do konce srpna klesly o šest procent na 1,04 miliardy USD. Firma však současně v prohlášení zveřejněném v noci na dnešek oznámila, že prodej její značky Levi's se zlepšil, hlavně v USA.

Levi Strauss prodává své oblečení v obchodních domech i prostřednictvím vlastních značkových obchodů. Firma dodala, že i v době slabých příjmů expandovala po celém světě, snažila se však výrazně omezit své výdaje na reklamu a distribuci a další náklady.

Levis se navzdory krizi rozrůstal

V červenci například společnost koupila přes sedmdesát outletových obchodů Levi's a Dockers, které původně provozovala licenčně firma Anchor Blue Retail Group. Koupila také DC Company, svého hlavního partnera na trzích Evropy, Blízkého východu a části Asie v prodeji obuvi a doplňků.

"Ve světle těžkých světových podmínek to bylo produktivní období," řekl k výsledkům John Anderson.

Levi Strauss je od roku 1985 v soukromých rukách. Výsledky hospodaření však pravidelně zveřejňuje, protože se veřejně obchoduje s jejími dluhopisy. Čistý dluh firmy na konci čtvrtletí klesl na 1,7 miliardy USD z 1,8 miliardy před rokem, napsala agentura Reuters.