Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Lidé strávili zlatou neděli v obchodech, obraty vzrostly až o polovinu

  17:16aktualizováno  17:16
Vánoční nákupy o čtvrtém adventním víkendu kulminovaly, oproti běžným víkendům stouply obchodníkům obraty o třetinu až polovinu. Oproti loňsku však lidé utráceli jen o málo víc. Podle zástupců tuzemských obchodních řetězců zákazníci kupovali hlavně jídlo a balicí papír. Prodávat se už začali také kapři.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Anna Vavríková, MAFRA

"Poslední adventní víkend je nejsilnější, evidujeme nárůsty prodejů až o třetinu. Jinak je to zhruba stejné jako v minulém roce," uvedla mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Judita Urbánková. Hitem tohoto víkendu je podle ní dekorační papír.

Oproti minulému roku lidé podle Urbánkové více kupují vánoční pečivo a paradoxně i suroviny na jeho výrobu. "Výrazný nárůst, který nemá zatím obdobu, pozorujeme u prodeje rozpustné kávy. Dále je vidět, že se lidé zásobují trvanlivými i čerstvými potravinami na svátky," uvedla.

Do Teska pro elektro, do Globusu pro kachnu

Tesco letáky

Navštěvujete rádi
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Prodej v některých obchodech Tesco podle mluvčí Evy Karasové o tomto víkendu vzrostl ve srovnání s běžnými víkendy více než dvojnásobně. "Celkem v průměru je to o více než 50 procent. Tento nárůst je obdobný jako loni," uvedla.

Zákazníci nakupovali v obchodech Tesco nejvíce elektroniku, drobné elektro, hračky, oděvy, výbavu na zimní sporty, DVD a knihy, potraviny, alkohol a ovoce. "V plném proudu je již i prodej stromků a kaprů. Letos očekáváme nárůst prodeje kaprů. Před Vánoci jich zpravidla prodáme až 200 tun," uvedla Karasová.

Nárůst prodeje v desítkách procent zaznamenaly i hypermarkety Globus. Ve srovnání s loňským rokem je to podle mluvčího Libora Tomáše mírný nárůst.

Nejvíce se podle něj prodávají kachny, zelenina na výrobu salátu, oleje, kosmetické balíčky, balicí papíry nebo vánoční svíčky. Vedle potravin lidé nakupují LED televize, tyčové mixéry a meteorologické stanice. "Výrazně se již několik let za sebou prodávají i dárkové poukazy. Lidé přemýšlí, co by darovali k Vánocům, a nakonec se často přikloní ke koupi těchto poukazů," uvedl.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Hotel Marriott v pražské ulici V Celnici loni změnil majitele. Nový vlastník za...
Pražské hotely vydělávají stále víc, přitahují bohaté kupce z Asie

Hotelům ve střední a východní Evropě se daří čím dál tím lépe. Všimli si toho i bohatí investoři z Asie, kteří je v posledních letech začali skupovat. Jen v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.